14 Övrigt

Vad bakar du idag 7

2018-08-30 14:57 #0 av: Carmarino

Eftersom den förra tråden kom upp i maximala 300 inlägg så fortsätter vi att diskutera vi våra goda bakverk här. Glad

En bild på bakverket ger en extra Stjärnor i kanten.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-08-31 14:33 #1 av: lillnessie

Idag har vi bakat Ellas kaka med blåbär och röda vinbär.

www.facebook.com/madebynoomi/ 

Instagram - madebynoomi

Anmäl
2018-08-31 14:33 #2 av: lillnessie

Och en utan gluten, ägg och mjölk..

Instagram - madebynoomi

Anmäl
2018-08-31 14:36 #3 av: Carmarino

Det låter gott. Har du inget foto på kakan?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-09-01 14:09 #4 av: lillnessie

Igår bakade mon dotter kladdmuffins, De blev jättefina. Jag försökte göra gluten- ägg- och mjölkfria efter samma recept men de blev inte alls bra. Jag hittade på nätet ett annat recept dom jag testade idag. Inte så kladdiga men helt OK

Instagram - madebynoomi

Anmäl
2018-09-01 17:34 #5 av: Carmarino

#4 De ser jättefina ut. Goda också. Tummen upp

Kanske de blir kladdigare om du inte gräddar dem så länge? När det gäller glutenfritt bröd och kakor så brukar de flesta göra felet att hälla i för mycket mjöl, eftersom smeten är så kladdig. Den ska dock vara kladdig, för annars blir den torr. Tror det gäller både bullar och kakor.

Anmäl
2018-09-01 21:41 #6 av: lillnessie

Tack för tipset. Jag bakar aldrig annars glutenfritt då ingen i vår familj har såna problem. Men försöker lära mig då flera vi umgås med undviker gluten. Det är så tråkigt att inte kunna bjuda dem på nåt gott. Men övning ger färdighet heter det väl ...

Instagram - madebynoomi

Anmäl
2018-09-02 12:31 #7 av: Carmarino

Ja, särskilt när det gäller glutenfri bakning så är det övning som gäller. En annan sak som brukar vara ett vanligt tips, är att alltid väga ingredienserna. Detta eftersom glutenfritt mjöl väldigt lätt packas om man mäter upp det med mått, och då är risken att man får för mycket mjöl.

Har inte heller problem med gluten, men tycker det är intressant att lära mig om det ändå. Det finns även glutenallergiker i bekantskapskretsen, så det är kul att kunna bjuda på något som alla kan äta.

Anmäl
2018-09-08 13:58 #8 av: emeliiiiieee

https://www.koket.se/lomelinos-tartor/linda-lomelino/hallonbrownie-tarta-med-marangsmorkram/

Ska ge mig på denna. Bild kommer när jag är klar :D 

Anmäl
2018-09-08 14:20 #9 av: Carmarino

Spännande. Glad

Anmäl
2018-09-09 17:25 #10 av: Soligajag1

Jag bakade en äppelkaka !
Tyckte den blev fin. Ätes med vaniljsås .

HH Glad 

Anmäl
2018-09-09 17:28 #11 av: Carmarino

Jättefin. Ser god ut också - särskilt med vaniljsås. DreglarTummen upp

Anmäl
2018-09-10 11:53 #12 av: Soligajag1

#11 Tackar så mycket !
Visst är kakan godast med vaniljsås till! 😀

HH Glad 

Anmäl
2018-09-10 12:03 #13 av: Carmarino

#12 När jag äter äppelkaka så brukar det oftast bli vaniljsås med äppelkaka till. Skrattar

Anmäl
2018-09-12 13:18 #14 av: lillnessie

Jag tycker verkligen äppelkaka är gott, tyvärr enda i familjen som gör det så bakar inte det så ofta. Den kaka såg verkligen god ut ”Soligajag1”

Instagram - madebynoomi

Anmäl
2018-09-18 20:00 #15 av: Soligajag1

#14 Tackar så mycket !! 😀
Jag tycker om att baka .
Det blev bullar idag !

HH Glad 

Anmäl
2018-09-19 10:22 #16 av: Carmarino

#15 Åh, nu blev jag sugen på bullar. Dreglar

Anmäl
2018-09-20 11:07 #17 av: Travis D

Bilder från i helgen men varje dag sedan i fredags har jag bakat äppelpaj och i söndags och i går så har jag bakat kola snittar 😊

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.