Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 1047 ggr
leemland
0

After eight

Jag har en hel låda med after eight här hemma som är öronmärkta till bakning. Ingen får äta dom ;P 

Så nu undrar jag om ni har några smarriga och enkla recept med after eight!? 

Det ska helst inte ta så lång tid att göra för jag får besök imorgon, för jag fyller år på tisdag 😮 så jag tänkte bjuda på något gott efter lunchen :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Blodfot
0

kladdkaka!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

leemland
0

#1 Det lät ju faktiskt lite gott ;) haha. Ja kanske de .. 

Vet du hur man gör då? Smälter man det och använder de istället för kakaon eller? (ursäkta stavning, lyckas inte få rätt på de längre :P )

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Blodfot
0

du gör en vanlig smet, och lägger det ovanpå om jag minns rätt.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

leemland
0

#3 Okej, tack! Får se om de blir de eller inte :P

/ J 

[Glitterregn]
0

Annars kan du göra en vanlig kladdkaka (eller annan mjuk kaka) med after eight-fluff till om du vill det :) http://www.bengtssonsbaksida.com/2010/11/after-eight-fluff.html?m=1

Magisk
0

Cheesecake går också bra men jag vet inte om det tar lång tid.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

leemland
0

#6 De lät lite skumt med after eight i Cheesecake :P De får jag nog pröva någon gång :P haha.

Nä idag blev det en kladdkaka och så stack jag ner lite after eight i den :) Kom dock fram till att jag personligen föredrar gammal hederlig kladdkaka utan en massa trams i :P haha

/ J 

Magisk
0

#7 En på min FB gjorde det. 😃

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Nosen
0

Lägg dom på päronhalvor i ugnen :P Serveras med vaniljglass!