Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: övrigt
Läst 1684 ggr
Jagebest
0

Snabba tårtor eller bakelser

Hej alla! På fredag ska jag baka lite tårtor och bakelser, men vissa av dem ska jag baka för första gången och det är ganska avancerade saker. Tyvärr finns det en stor risk att vissa av tårtorna och bakelserna kommer att bli förstörda och då kommer jag att ha ca 1 timme på mig att baka något nytt.
Därför vill jag be er alla här på bakverk om tipps på snabba tårtor/bakelser. Inga muffins/cupcakes, Småkakor eller saker som innehåller kaffe eller choklad. Jag kommer att ha standard ingredienser hemma som mjöl, smör, ägg, Socker mm. Och även sirap, kokos, kondenserad mjölk, olika bär, melon, visspgrädde, farinsocker, sötningsmedel mm (:
Tack i förhand (:

jessica87
0

Hallongrottor, snabbt, enkelt och gott.. ngn form av paj?

Jagebest
0

Ja, hallongrottor är supergott. Men har dock inge bra recept . Någon som kan skriva ner ett bra recept ? (:

jessica87
0

Detta receptet går jag alltid efter, tycker det är supergott. Hallongrottor 15st Kakor 150g Smör 0,75 dl Strösocker 0,75 dl Marsanpulver 1 tsk Bakpulver 2,5 dl Vetemjöl 1 msk Grädde Hallonsylt Gör så här Skär det kylskåpskalla smöret i mindre bitar och nypa ihop det med Socker, marsanpulver, bakpulver, mjöl och grädde till en slät och jämn deg. Dela degen i 15 lika stora delar, rulla varje bit rund och lägg dem på en bakplåtspapperkldd plåt eller i pappersformar. Tryck ned en grop i varje kakas mitt och fyll gropen med hallonsylt. Grädda hallongrottorna i 180 grader, ca 18-20 minuter.