Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: övrigt
Läst 2155 ggr
LindaKarlstrom
0

Sponsra med foton?

Jag och en kompis ska göra en barnbok om hur man annordnar ett kalas som projektarbete och ska sådels ha med olika sorters fika i boken.

Jag undrar om någon kan tänka sig bidra med foton på hemmabakat? (tårtor, cupcakes, Småkakor, muffins osv) Vi kan tyvärr inte betala för fotona, det enda vi kan erbjuda är att skriva in för och efternamn i boken på en "Tack" sida.

Thea-Cazzy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan bidra med några foton :)

Thea-Cazzy
1

*mums*

Thea-Cazzy
0

Sista ;P

LindaKarlstrom
0

Tack så mycket! Det vore bra med foton från sidan oxå, samt att ni skriver vad fotot föreställer! Tex. vaniljmuffins med chokladkross i. :)

Thea-Cazzy
0

Okej :) 

#1 - En chokladtårta med bottnar av en vanlig mjuk chokladkaka, fyllning av aprikospuré och lite grädde. Garnerad med ett täcke av smält mörk choklad, frukt och grädde :)

Thea-Cazzy
0

Jag har tyvärr inga foton från sidan på de andra, men kan skriva vad det är för något ;P

#2 - Mini chokladmuffins med små chokladbitar i. Glasyren är vanligt chokladflorsocker, och två minimarshmallows på toppen :) (En riktig chokladbomb!)

#3 - Mini vaniljmuffins med lite strössel på toppen ;)

LindaKarlstrom
0

Tack så mycket! :) Tårtan lät riktigt god :)

Thea-Cazzy
0

#7 Det var den också :D haha

Thea-Cazzy
0

Kan lägga in några bilder på mina cupcakes också ;P

Här är vanlijcupcakes med frosting som smakas citron :)  (bilderna har ju inte så fina bakgrunder och sånt, och jag har inget sånt fotoredigerings program, men om du vill ändra dom så är det ju okej ;D)

Solaika
0

Du kan kika på http://solaika.weebly.com/trtorna.html om du vill. Där har jag de flesta av mina tårtor och det står vad de innehåller :)

Hittar du nån intressant kan du höra av dig så kan jag maila orginalbilden till dig :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

LindaKarlstrom
0

#10. Tack så underbart mycket! Strandtårtan var väldigt intressant då ett temakals är Sommar :)

Får jag använda receptet i boken oxå? (kommer självklart skriva om det som står på din hemsida då, och göra ett recept av det)

min mail: linda_karlstrom@swipnet.se

april4
0

Jag kan oxå bidra med bilder

april4
0

En tvåvåningstårta gjord med ljusa bottnar: fyllning Vaniljkräm i botten och överst hallomousse. Dekoread med SP och rosor, blad i kristyr

tingeling1974
0

En riktig godistårta med dumlefluff och banan kommer här…

Roborovski
0

sockerkaka

Solaika
0

#11 Nu minns jag inte vad jag hade i just den tårtan. Men jag kan ge dig recepten oxå, jag ska bara kolla vad det va i just den :) Receptet på tårtbottnen har du här i forumet.

Does it become a walk?

/Ida

LindaKarlstrom
0

#16. Tack så otroligt mycket! :)

Hjersman
0

Det låter som ett fantastiskt roligt projekt det där. Ställer gärna upp med foton. Kolla gärna mitt album, där hittar ni lite av det jag gjort. Säg till bara om ni hittar något som passar in i er bok.

FeliciaS
0

Ett foto på kanelbullar :) Jag har den i större storlek utan ram också.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Solaika
0

#17 Har du fått mailet?

Does it become a walk?

/Ida

aliciia
0

Kladdkake muffins :)

LindaKarlstrom
0

#20. Japp mailet har kommit men har inte hunnit läsa det än. Är bortrest under lovet :)

Solaika
0

Ah, bra att du fått det iaf. Jag va lite fundersam på om det skulle komma fram med så många stora bilder i :)

Does it become a walk?

/Ida

LindaKarlstrom
0

#23. Det finns changs att det kommer se ut ungefär såhär i boken med dina foton, men vi har inte riktigt bestämt oss än :)

Solaika
0

Kul Skrattande Blir spännande att se sen :D

Does it become a walk?

/Ida

Ebba-A
0

Kan bidra med en bild på två olika sorters minicupcakes

Värd på Choklad iFokus

Oriel
0

Cupcakes med ahlgrensbilar-fluff

-' Rebecca Johansson