Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 848 ggr
Gasoline
3

Från bunke till form

Är du som jag, otroligt dålig på att träffa den lilla pappersformen man gräddar muffins i? Slutar det med att hela plåten ser ut som en enda röra och lika mycket smet ligger på plåten som i formen? Har du svårt att få smeten att sluta rinna när du väl prickat formen vilket resulterar i att formen viker sig och allt rinner över? Idag fann jag lösningen som de flesta säkert redan kan men som jag ändå till tipsa om, det kanske fortfarande finns någon stackare som fortfarande har samma problem som jag hade. Använd en liten slev och portionera ut smeten med, på detta sätt är det lätt att styra mängden, lättare att träffa formen och det dräller inte överallt :-D Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för mig :-D

Zofia89
0

Själv portionerar jag med spritspåse ;)

Gasoline
0

#1 låter inte heller dumt ;-) jag har dock fått för mig att dom är jobbiga att diska :-/ Haha, dagens problem ;-)

Zofia89
0

:D

Driva
1

Min muffins deg är alltid ganska fast. Sedan tar jag två skedar,  pytsar upp med ena skeden och drar av med den andra över formen. 

Men som sagt min smet brukar inte vara rinnig alls, utan oftast väligt fast. 

ang spritspåsar använder jag bara en-gångs sprits påsar, bara kasta när man är klar :)

Besök min blogg: http://bumpi.se

Nosen
0

Jag använder också två skedar. Försökte med spritspåse förut men det blev katastrof haha! Bara kladd och sull :P Fortsätter med mina två skedar jag ^^

SpattFia
0

Spritspåse är bra, annars kan jag rekommendera glasskopa.

Razzora
1

Jag brukar använda en vanlig saftkanna för att lättare hantera smeten =)

Bara ett förslag ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se