Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: tårtor
Läst 3668 ggr
Caf_Roy
2

Första försöket

Eftersom många på den här sajten är så rysligt duktiga tycker jag att det är dags att visa hur det såg ut första gången. Dels för att det är kul, men framför allt för att förstagångsbakarna ska ha förstagångstårtor av de duktigare här på sajten att jämföra sig med, i stället för hundragångstårtor. Jag vet ju hur jag kände mig när jag googlade runt efter att ha gjort min tionde…

Alla är givetvis välkomna att lägga upp sina förstagångstårtor, även om man bara har bakat en tårta. Tycker man sig ha utvecklats väldigt mycket sedan första försöket får man gärna lägga upp före- och efter-bilder, så betraktaren kan titta på sin egen förstfödde och känna hopp inför framtiden.

Jag ska rota fram min första, som borde finnas på någon av användarna på någon av datorerna, men någon annan får gärna börja så länge.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Intehärutandär
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh, det hade varit kul att ha foto på! Fast vi fotade aldrig tårtorna då jag växte upp. 😐 Inte hade vi mobil eller digitalkamera i skolan heller, som nu. 🤔

Så jag kan inte bjuda på nr 1. Snarare nr 100 då, eftersom att vi gjorde 3-4 tårtor i taget av varje sort varje dag i skolan. 

Dålig kamera. En begravningstårta till en släkting som var sjöman. Då hans tvillingbror avled ett par år efter, så fick han en likadan - för han var också sjöman.

LinaLj
7

Det här var den första dekorerade tårtan (eller ja som var dekorerad med annat än grädde och frukt) som jag gjorde.

PrinzeZz
3

min första tårta såg ut såhär
Det syns att det var min första

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

ElviraNym
0

Vilka fina tårtor!

Mvh Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Driva
0

Kan säga att den här tårtan är jag inte direkt stolt över…. en a mina första jag gjorde och gjorde SÅ många fel…

Besök min blogg: http://bumpi.se

ElviraNym
0

Ser god ut:)

Mvh Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira

[Djurenimittliv]
1

Detta är min första tårta.. Dock va det mest för att träna göra blommor så själva tårtan vart inte speciellt snygg, åh kanske inte blommorna heller för den delen.. ;P men guud så god den blev :P

pistenbully
0

Vilken rolig tråd :-D tack för att ni delar med er! Och toppenfina tårtor, jag skulle vara jätteglad om mina tårtor vart så fina.

[Aquelegia]
2

Inte den första jag gjorde men en utav de första. Då visste jag inte ens att man kunde kavla ut egen Marsipan att täcka tårtor med och än mindre vad SP med mera var!
Detta var en mockatårta. Vaniljbottnar med moccagrädde. Dundergott!