Pastafärg djurförsökstestat?
Är pastafärger testade på djur? Läste det lite snabbt på nån engelsk blogg som jag naturligtvis inte hittar igen, och blev himla orolig. Nu när jag blivit så pass extrem med djurrätt osv vill jag absolut inte använda saker som är testat på djur.
Har ingen aning! Men skulle verkligen vilja veta så att jag kan ta ställning sedan!
bakministeriet.blogspot.com
#1 jag också, eller tja, min ställning är ju självklar ;) men hade velat veta om det stämmer eller inte. Är lite fundersam.
Lättast är väl att maila tillverkarna? alternativt de som säljer pastafärgerna?
Sen vet jag inte om det gäller pastafärg, men jag har hört att andra saker inte är testade på djur i sin helhet men att ämnena som finns i är testade på djur, så det kan vara väldigt svårt att veta om något är helt fritt ifrån att blivit djurtestat.
Besök min blogg: http://bumpi.se
#3 Ja jag får göra det! Tack för svaret.
Stämmer bra, därför man knappt vågar använda någonting längre eftersom allt kan vara testat på djur i princip, även om inte produkten i sig är det. Kosmetika inom EU är ju äntligen förbjudet att testa på djur, så där kanske blir det lite lättare för folk. Men tänkte främst på livsmedel som används inom bakningen. Pastafärg, vissa ämnen i de olika sockerpastorna, essenser, pulverfärger - ja allt. Blir så illa till mods av att ens tänka tanken.