Bakformar som släpper från cupcakesen?
Som rubriken lyder… Har ni varit med om detta någon gång? Blev jätteförvånad och har aldrig varit med om det förut. Köpte en minimuffinsplåt samt bakformar från Lagerhaus häromdagen och invigde mina nya inköp med en sats chokladcupcakes. Resultatet blev toppen till en början, men så fort jag tog ut cupcakesen så började formarna släppa från i princip varenda cupcake. Det var inte muffinsarna som krympte av underbakning eller så, utan pappersformarna tappade helt enkelt formen och nån dag senare så har formarna lossnat helt och hållet från cupcakesen. Är detta någon typisk grej för Lagerhaus-formar eller tror ni att det är jag som gjort något galet? Sannerligen skumt, tycker jag!
/ Amanda
Vad är formarna gjort utav för material funderar jag på då direkt?
Muffinsformar i papper släpper faktiskt lite på kanten och vissa ramlar av vad jag märkt iaf efter någon dag ^^
Har testat deras miniformar + plåt, tyckte det blev bra. Ingen form har släppt vad jag kunnat se. Kanske råkade dina formar vara måndagsexemplar?
Fred och god växt!
Prova med dubbla pappersformar kanske så kanske den inre "stannar" kvar.
Dom är gjorda i lite tjockare papper. Konstigt! Tänkte jag ska testa en gång till med ett annat recept. Borde inte bero på något sånt, men man kan ju prova. Tack för era svar! :)
/ Amanda
Det var dom prickiga som jag också hade. Skitkassa, Så tråkigt! Köpte ett paket som liknar de till vänster, men dom jag köpte hade typ volangkant upptill. Hoppas de är bättre!
/ Amanda
#6 Ja de prickiga var verkligen dåliga. Inte alls som de olikfärgade.
Var på Lagerhaus igår och såg de med volangkant. Är sugen på att köpa dem. Skriv gärna här när du testat dem och säg om de var bra :)
De med volangkant var precis likadana :( jag mailade Lagerhaus och klagade men har inte fått något svar.
Vet ju inte ifall jag råkade få tag på nåt måndagsexemplar, men de släppte iallafall likadant som de andra :(
/ Amanda
#8 Vad tråkigt att höra :(
Ja man kanske borde maila Lagerhaus och klaga…
Gå och reklamera dem, så de blir uppmärksammade på problemet och du får pengarna tillbaka.
Jag har mailat men inte fått svar.. Dåligt! Ska gå dit med dem nästa gång jag är i Lund!
/ Amanda
#11 Ja det var dåligt. Bättre att gå in i butik då kanske. Se om de kan försvara sig :P