Min första (vegan)tårta!
Halloj bakarfolk! Är inne och kikar här ibland men tror inte att jag har skrivit något.
Jag har bakat min första tårta! Det var för att fira att jag har varit vegan i ett år. Supergod blev den
Först gjorde jag en botten som blev för platt, så då gjorde vi en större sats som blev betydligt högre. Så lade vi ihop dem och fick en jättehög tårta! Jag var rädd att den skulle bli torr, men det blev den absolut inte.
Som fyllning har vi hallonsylt och bananmos. På är grädde och godis 
Bilden visar hur den såg ut under grädden.
Mums!!! :P
#5 Väääldigt mums 
Vad är det för "vegangrädde"?
Nyfiken. ^^
#7 Den här http://www.alpro.com/se/gradde-alternativ 
Är fiskarna till och med veganska? Det var ju positivt! =)
Jag tror att de är veganska, jag har försökt att läsa och kan inte hitta gelatin i dem iaf
Eller E120. Så jag tror att det är lugnt^^
Sniff; efter lite googlande fann jag följande "SMÅGODIS MED FRISKA FRUKTSMAKER Glukos-fruktossirap, Socker, majsstärkelse, vatten, syra (citronsyra), vegetabilisk olja, surhetsreglerande medel (E 524), aromer, ytbehandlingsmedel (bivax), färgämnen (E 141, E 160a, E 160e)." Källa
Vilket innebär att fiskarna innehåller bivax och därmed ej är att beakta som veganskt. Tyvärr (för de som håller strikt vegansk kost).
#11 Tack! Jag hade för mig att jag läst att de innehåller bivax… men de får nog vara okej för mig ändå, de få gånger jag äter godis
Jag brukar köpa riktigt veganskt godis, men hade inget hemma när jag bakade och min närmaste affär hade inga sånna, så det fick bli plockgodis.
Egentligen har jag godisförbud det här året
Ha ha, ja, jag ser inget fel i det! Däremot blir det fel om man erbjuder en strikt-vegan en tårta med det med löfte om att den skall vara vegansk… =)
Haha yes, tur att det bara var jag som är vegan när vi åt den
så godiset innehåller inte gelatin?
rebeccajansson; inte gelatin, men bivax.
ok.