Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 3876 ggr
skogstossan
8

Tårta med massa blommor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min senaste tårta. Närbilder på blommorna finns på: http://bakministeriet.blogspot.se/2013/01/blomstertarta.html

bakministeriet.blogspot.com

Elena-Maria
0

Dina tårtor är så äckligt fina *dreglar*

Fred och god växt!

skogstossan
0

Tack så mycket Elena-Maria, det var gulligt sagt!

[_hsleiufhbtv]
0

Som jag skrev på instagram, din täckning är så himla imponerande Förvånad Tårtan var ju lika fin som vanligt förresten!

skogstossan
0

#3 Tack så mycket! :-) Som sagt så var det ett hellskottas jobb att lära sig att få det precis som jag ville ha det. Tog lång tid att få till den rätta tekniken som passar mig.

MalinFrosch
0

Hur har du gjort de där halvcirklarna vid sidorna? Sjukt snygga och orginella.

skogstossan
0

Tack!:) Jag fyndade två runda mönstermattor på Panduro hobby (kostar endast 30 kr): http://www.pandurohobby.se/Katalog/90-Sla-in-Ge-bort/9010-Godis/901050-Bakverktyg/1/290098-2-runda-monstermattor-silikon. Sedan använde jag en ganska stor rund utstickare och stack ut sockerpastan i önskad storlek. Därefter delade jag dom på mitten och gjorde en dekorkant till tårtan. Slutligen smörjde jag in dekorkanten med lite Crisco och sedan pudrade jag dekorkanten med ätbart guldglitter. Lätt som en plätt!Skrattande

MalinFrosch
0

Lätt som en plätt! Haha ja för dig kanske ;)

Nu blev jag sugen på att shoppa dessa ju! Har inte sett sådana förut och det var ju bra pris :)

skogstossan
1

#7. Ja, det är faktiskt ganska lätt när man lyckats manövrera själva täckningen och spacklingen av tårtan. Har man väl fått flyt på det så brukar resten av dekoreringen gå som en dans, vilket jag tror beror på att man inte dekorerar i vredesmod pga att man är missnöjd med täckning och spackling. Plus att man inte dekorerar av fel skäl som att dekorera för att täcka skavanker. Glad

Jag tycker att du ska slå till på dom mönstermattorna för dom är verkligen billiga och fina!

[Tilde]
0

Ååååh, vad fin! Skrattande Skulle kunna ha den som en dekoration i hemmet ^^ haha

skogstossan
0

#9 Tack! Du skulle kunna ha den i plåtburkhyllan om du ha en sådan?:-)

[Tilde]
0

#10 Har faktiskt blommiga burkar på fönsterbrädan i sovrummet. Flört

plutopellis
0

Jättefin som vanligt! :)