Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: tårtor
Läst 2870 ggr
Finaflikka
0

Tips till tårta till ettåring

Hej! Nu är det så att min lillebror snart ett år och vill ju att alla ska minnas den dagen så tänkte göra en tårta, men jag är nybörjare, så har ni några tips? Vad jag kan ha i och så? Och på! Tacksam för hjälp

[_hsleiufhbtv]
0

Du kan ju göra ljusa bottnar till en början, sen fylla med vad ni tycker om. Dumlefluff och hallonmousse brukar ju vara ganska så populärt, kanske det hade varit nåt? Eller jordgubbsmousse, vaniljkräm och banan?

Sen är det bästa du kan göra att spackla tårtan med smörkräm, och sedan täcka den med antingen Marsipan eller sockerpasta och dekorera som du vill. Eller gör en fin gräddtårta om ni inte tycker om Marsipan och sockerpasta Glad

Finaflikka
0

Vet du om ettåringar tål dumlefluff då? ;)

[_hsleiufhbtv]
0

#2 Ingen aning Flört Dumle som man smälter i grädde och sen vispar upp, haha jag kan inget om vad småbarn tål och inte tål ju Oskyldig

Tessen
0