Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: tårtor
Läst 1419 ggr
koralliz
0

Undran ang fondant.

Hej!

Brukar vanligtvis använda Marsipan i olika färger mm till tårtor, cup cakes, figurer  osv men nu undrar jag lite på vad detta är då jag ej köpt det utan funderar på att skicka efter…Fun cakes fondant vad är det för nåt är det som sugerpaste eller Marsipan, är det helt ätbart och hur är det i smaken typ sött mm då det verkar finnas olika smaker, funkar det till figurer och överdrag mm??

Ni som vet hoppas nån vill hjälpa mig.

[_hsleiufhbtv]
0

Samma sak som sugarpaste Glad Det är helt ätbart, smakar mest Socker och själv tycker jag inte om det. Fun Cakes har ju några med fruktsmaker, hallon, banan och apelsin har jag för mig att det är, och dom är däremot goda. Den med chokladsmak tycker jag inte smakar gott alls däremot, men det är ju individuellt.

Det funkar jättebra till överdrag, det är utan tvekan det som är lättast att jobba med. Marsipan är lite svårare. Jag har haft ganska stora problem med att täcka tårtor jämnt, men med sockerpasta, framför allt Fun Cakes, har jag faktiskt lyckats bra. Så Fun Cakes är att rekommendera! Jag fick två nya sorters sockerpasta i julklapp, wiltons och något annat märke (vet inte vilket då den är köpt i Danmark och jag inte känner igen påsen) så jag ska testa och se hur dom är också.

Att modellera med sockerpasta funkar, men större figurer har en tendens att sjunka ihop en aning. Istället kan du blanda lite flowerpaste med sockerpastan så håller det bra. Eller helt enkelt använda modelleringspasta istället, som finns att köpa på tårtdecor, det är lättast Glad

koralliz
0

#1 Tack så mycket för svar, tror jag ska beställa Fun cakes med nån smak måste testa nu.