Namngivning i morgon!
I morgon är det dax för min lille sons namngivning. Jag ska göra tre olika tårtor och det ska bli riktigt kul! Förberedelserna är i full gång!
Den första blir en klassisk jordgubbstårta med jordbubbsfyllning och gräddtäcke. Lite fräsch och "vuxen" tänkte jag att den ska bli.
Den andra blir en tårta med moussefyllningar. Hallon och choklad. Den ska täckas med SP i grön/svart tigermönster. På den ska jag lägga tigerliljor i flowerpaste, tänkte jag…om jag får till dem bra. Annars blir det någon annan blomma.
Den tredje ska vara fylld på samma sätt men vara täckt med vit SP, spritsat mönster och garnerad med flowerpasteblommor i olika slag, samt en gumpaste-bebis.
Bilder kommer när dessa tre tårtor är klara!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Blev så sugen på moussetårtan! Inte bra så här precis före lunch
Jag hoppas ni får en riktigt fin och minnesvärd namngiviningsceremoni för den lille.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Låter som en bra kombination! Jordgubbstårtor går ju i stort sett alltid hem hos vuxna som kanske inte är så överdrivet intresserade av tårtor fyllda med mousser och täckta med sockerpasta i olika färger
(konstigt folk det där, haha)
Men hallon och choklad är ju alltid en vinnande kombination!
Vad har du tänkt ha för chokladfyllning?
Lägg gärna upp bilder på dina kreationer när dom är färdiga! Det vore roligt att se dom 
/T

Den sista. Ser ut som en blåbärstårta, eller hur? Det är en jordgubbstårta men jordgubbarna var så fula att jag tyvärr fick garnera med blåbär i stället.
Visuellt blev dessa tårtor inte riktigt som jag tänkte mig från början, men jag är nöjd ändå. Och jag tycker de blev fina. Tidsplanen sprack. Jag får försöka sluta vara en tidsoptimist nu när jag har två barn!
Med Vänliga hälsningar
Fantastiska tårtor, framför allt de två första!!
Medarbetare Hittekatter iFokus

Tack! :)
Med Vänliga hälsningar
Barnet i översta tårtan är JÄTTEFIN! Har du gjort den själv?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#9 Tack! Bebisen är gjuten i en form, men jag har fixat till den och målat den så att den ser ut som en riktig liten bebis. Från början ser den ganska skum ut.
Nästa gång ska jag försöka göra en figur från grunden med mexican modeling paste. Har skaffat hem ett paket sånnt. :)
Med Vänliga hälsningar