Annat än "vanlig" tårtbotten
VÄLDIGT trött på vanlig tårtbotten och chokladbotten nu.
Önskar recept på ett fluffigt hasselnötsbotten recept. Annars gärna med mandelmjöl eller dylika "udda" tårtbottenrecept!
Oh, vill jag också få veta!
Ber om ursäkt för tjatighet men INGEN som bakar annat i form av tårtbotten än bottnar baserade på potatis/vetemjöl?
Tyvärr så har jag inga recept på tårtbottnar eller sockerkakor med varken hasselnötter, mandelmjöl eller några andra nötter.
Det är ju inte det vanligaste att använda nötter i tårtbottnar vad jag vet, så det är nog svårt att hitta recept. Det är snarare att experimentera fram något eget recept tror jag.
/T
Hittade ett glutenfritt recept på choklad/hasslnötskaka som Leila tipsar om att den fungerar som tårtbotten på recept.nu
Även hasselnötstårtan från tasteline.com borde funka att ha fyllningar i!
Hittade recept på min absoluta favorittårta! Förutom chokladmoussetårtan jag hittad på ^^
Mandeltårta! Trodde alltid det var vaniljkräm melan lagren men det vart visst smörkräm
Dom bottnarna går ju att använda som andra tårtbottnar med!
Jag undrar om marshmallowsmörkräm eller marängsmörkräm passar till hasselnötstårtan?
Som då frosting, eller vad man säger.
Och vad skulle man kunna ha som fyllning? Något chokladigt kanske?
Förlåt för att jag ber om tips i "fel" tråd.. x3
Åh det skulle säkert vara toppengott! Har 2 burkar med marshmallorkräm hemma som jag funderat på i vilken tårta det kan passa ^^ Har käntts fel i "vanliga" bottnar men i den där choklad/hasselnötsbottnen måste det ju vara som nötiga mums mums
#7 Din fråga är ju en följdfråga
Som fyllning skulle jag nog ha något chokaldigt med hehe eller varför inte nutella? kanske någon kaffe eller dulche de leche? allt sådant passar ju med nöt och choklad!
Burkar med marshmallowkräm? Tror du menar marshmallowfluff kanske? o:
Har aldrig smakat marshmallow med hasselnötter så därför jag undrar xD
Och jag menar hasselnötstårtan från #5, som inte var choklad :)
men dulche de leche verkar OTROLIGT mumsigt..!!
Får göra en miniprovtårta..!
Jo jag, vet att det var en följdfråga, men jag är ganska ny i forumvärlden, så jag vene riktigt hur det funkar.. ;)
#9 Skulle provbakad choklad/hasselnötstårtan idag men attans då tiden finns inte, sedan har jag ingen mixer heller men det går nog ordna på annat sätt! Får bli till att experimentera imorgon då jag har ledigt hela dagen
Och ja det var marshmallowfluff jag menade ^^
Gör det - och posta resultatet gärna ;D
Kom på sedan att man har ju marshmallowfluff i marshmallowsmörkräm, så det spelade egentligen ingen roll det jag skrev om det.. :P
Ska provbaka en minitårta i hasselnötstårtan, men dulche de leche och marshmallowsmörkräm, eller marängsmörkräm, och testa.. :) Måste göra det i veckan då jag ska ha tårtan tills på fredag! (förhoppningsvis)