Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 1166 ggr
[Älskamig]
0

Goda cupcakesrecept!

Söker nu enkla, men goda cupcakesrecept! Är trött på den vanliga citronmuffinsen med creme cheese frostingen. ._. Så ehm, skulle bli väldigt glad om jag skulle få nya tips :) Men heller inte avancerade då! 

Chokladmuffins, blåbär/hallonmuffins vill jag inte heller ha recept på. Trött på det :P

cupcakel0ve
0

Här har jag recept på citroncupcakes med fläderglasyr om det skulle vara nåt:) det blir ca 10 st normalstora…

…du behöver:

120 g vetemjöl

140 g strösocker

1 1/2 tsk bakpulver

rivet skal av en halv citron

40 g rumsvarmt smör elr margarin

1 1/2 dl mjölv

1 ägg

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa mjöl, Socker, bakpulver, citronskal och smör till en jämn smet. Häll ner mjölken lite i taget. Tillsätt ägget och vispa till en fluffig smet. Överarbeta den inte. Fyll muffinsformar till ca två tredjedelar och grädda mitt i ugnen i 20-25 min tills de får färg.

glasyren:

25 g rumsvarmt smör elr margarin

150 g florsocker

60 g färskost

2 msk konsentrerad flädersaft

Vispa ihop smör och florsocker. Tillsätt färskosten och saften, vispa till en jämn smet. Bred på muffinsen. Ställ dem i kylskåpet en stund så att glasyren stelnar lite!

lycka till!!!Glad

madaska
0

jag älskar kokosmuffins (har inte receptet idag, men kan säkert hitta det tills imorgon). Brukar byta ut en dl av mjölken till kokosmjölk iallafall och sen i med 2 dl kokosflingor i smeten. :) blir riktigt saftiga och goda. Brukar även strö över kokos på toppen av dem, innan jag slänger in dem i ugnen. tänkte göra dem i veckan, med en limefrosting! :)

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.