Goda cupcakesrecept!
Söker nu enkla, men goda cupcakesrecept! Är trött på den vanliga citronmuffinsen med creme cheese frostingen. ._. Så ehm, skulle bli väldigt glad om jag skulle få nya tips :) Men heller inte avancerade då!
Chokladmuffins, blåbär/hallonmuffins vill jag inte heller ha recept på. Trött på det :P
Här har jag recept på citroncupcakes med fläderglasyr om det skulle vara nåt:) det blir ca 10 st normalstora…
…du behöver:
120 g vetemjöl
140 g strösocker
1 1/2 tsk bakpulver
rivet skal av en halv citron
40 g rumsvarmt smör elr margarin
1 1/2 dl mjölv
1 ägg
Sätt ugnen på 175 grader. Vispa mjöl, Socker, bakpulver, citronskal och smör till en jämn smet. Häll ner mjölken lite i taget. Tillsätt ägget och vispa till en fluffig smet. Överarbeta den inte. Fyll muffinsformar till ca två tredjedelar och grädda mitt i ugnen i 20-25 min tills de får färg.
glasyren:
25 g rumsvarmt smör elr margarin
150 g florsocker
60 g färskost
2 msk konsentrerad flädersaft
Vispa ihop smör och florsocker. Tillsätt färskosten och saften, vispa till en jämn smet. Bred på muffinsen. Ställ dem i kylskåpet en stund så att glasyren stelnar lite!
lycka till!!!
jag älskar kokosmuffins (har inte receptet idag, men kan säkert hitta det tills imorgon). Brukar byta ut en dl av mjölken till kokosmjölk iallafall och sen i med 2 dl kokosflingor i smeten. :) blir riktigt saftiga och goda. Brukar även strö över kokos på toppen av dem, innan jag slänger in dem i ugnen. tänkte göra dem i veckan, med en limefrosting! :)
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.