Födelsedagsfest, vilka tårtor?
Jag behöver lite tips och råd. Ska ha födelsedagsfest om 2v och tänkt se till att det finns tårtor att äta av. Men är inte så värst fantasifull av mig. Vad ska man hitta på? Det ska vara relativt enkelt (inte massa timmars arbete per tårta och inte svårare arrangemang) eftersom jag är lite nybörjare på det här med tårtor och bakverk, eller iaf inte så väldans ambitiös. Bra är om det går att baka dagen innan alternativt under förmiddagen så allt är klart till på kvällen (alternativt om man förbereder och slänger på det sista precis vid servering), vill hinna baka i lugn och ro och sedan göra mig i ordning innan folk kommer. Vi blir ca 10-15 st, alla har inte svarat än om dom kommer eller inte. Har tänkt mig att göra några olika så man kan välja vad man gillar bäst.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Tårtor kan du baka och fylla flera dagar innan, bara dekoreringen som du får göra samma dag då och det behöver ju inte vara något avancerat :)
Kanske tre eller fyra mindre tårtor? 18 eller 20 cm, som du fyller med olika mousser, ganache eller fluff? Fluff och ganache är det enklaste, tar nästan ingen tid alls men blir supergott. Vit choklad är min favorit men all choklad och väldigt många olika godissorter funkar. Köpte min 20cm-form på Ö&B om du inte har någon :)
Eller en pavlova, mums! Det ska jag göra på lördag, får lite släkt på besök på söndag nämligen :)
Annars kan du göra brownies t ex och dekorera med lite grädde och bär, cupcakes eller cake balls/pops om du inte bara vill ha tårtor.
Jag gillar när det finns en eller två tårtor och sen smågrejer vid sidan om för alla är ju inte jätteförtjusta i tårtor (skumt va? ;>)
Jo det är ju så, alla gillar olika =P Därför som jag tänkte ha lite ollika varianter att välja på. Mouss vet jag vad det är, men sen tog det stopp =S Fattar nada, fluff och ganache? Är det tårtor som består av brödbotten?Tycker brödbotten är lite tråkigt själv så tänkte ha max 1 med brödbotten.