Betty Cake Dekoration kit
Japp, nu undrar jag ju vad jag ställt tillt med.
Budade på ett 100pcs Betty Cake Dekoration kit och vann. 158:- kostade det mig, varpå frågan kommer nu om jag gjorde ett kap eller budade på något katastrofalt dåligt?
Har någon av er ett sådant kit och fått till lite mer "lyxigare" tårtor?
Skeppas ifrån hong kong så får det inte förän senast om 3 veckor, dumma väntan! ^^
Jag vet helt ärligt inte ens vad det är! ^^
/T
#1 Haha inte jag heller tyckte det verkade bra när jag läste :
Betty cake dekoration kit Hade jag vetat att det skickades från hong kong hade jag nog skippat. Känns lite sisådär att inte veta vad för ålders/lönegrupp som tillverkat detta. Hade föredragit att det var något amerikanskt företag som tillverkat 
Tycker det ser ut som det här:
http://www.sparkop.se/kok/tartdekorationsset-for-fantastiska-tartor-och-cupcakes
Min blogg: http://jessikashundliv.blogspot.se/
#2 Ja det är alltså prylar mer för spacklade men icke täckta tårtor där man kan "markera" lite olika mönster genom att trycka lite lätt så ser du mönstret och spritsar efter det sen och det ser ut som man gjort på frihand om man bara följer och täcker mönstret, du får ett gäng okej plasttyllar, några påsar, en blomnål, en koppling osv. Hade själv inte betalat så mycket för det då jag föredrar dekorationer i Marsipan, FP och MP, inte bara spackla en tårta med frosting och spritsa "fina mönster" på. Nån enstaka med korgmönster på sidorna och försöka ficka spritsade smörkrämsrosor ovanpå hela visst det vore kul att testa och öva lite på att spritsa blommor men jag har 2 blomnålar och massa olika kronblads och lövtyllar så det är bara att sätta mig och öva nån gång :)
Det är ju så olika det där vad man gillar att pyssla ihop och dekorera med och där är många olika och vissa föredrar att spritsa mycket och fint, andra vill hellre jobba i olika pastor, modellera och pyssla ihop blommor, vissa gör helst en enkel tårta, vissa gör hellre femvåningstårtor. Det är ju bara bra att folk gillar olika pyssel och dekorera på många väldigt olika sätt!
Annars hade ju alla tårtor sett likadana ut som i alla år innan med frukttårtor med gelé ovanpå och grädde på sidorna, Schwartswaldtårtor(eller hur det stavas) och prinsesstårtor!
Jag är överlycklig att olika alternativa sätt till dom tidigare, så man på nya sätt kan fylla, spackla, täcka och dekorera tårtor och att det sprider sig. Annars hade jag ju aldrig haft någon som bett mig om tårtor och gett mig fria händer i dekoren så som jag har för dom två dop-tårtorna till 8e september och även för en 1års-tårta i början av oktober och gör ju på eget initiativ emellanåt när jag har tråkigt också! :)
/T
#3 Så gav jag inga överpriser iaf. Såg att fler auktioner med samma kit fanns uppe men där finns minsta fastpris på 99:- numera hehe sparade 10kr iaf
#4 Japp, jag älskar att pynta och greja med spritsar osv då det är lättare att rätta till och göra om tycker jag ^^ Vill läare mig mer sånt så då vart ju det kitet rätt för mig då! Fanns med en instrutionsbok också
Haha mig behöver man inte be om att göra tårtor. Jag är så fräck att jag hotar folk med mina tårtor. Svärfar skall passa sig, ingen köpetårta i år inte för aquelegia bakar!
Sammanlagt i år blir det nog ett 10tal tårtor som jag bakat för andra hihi. Dom flesta kommer nu för nu fyller dom flesta år: svägerska, bror, svärfar,sambo, årsdag, min födelsedag och jultårtan. Har redan bakat åt: syster, mor, svärmor och en tårta bara för att vi var sugna en dag ^^
Förutom alla muffins och cheesecakes såklart!