Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketter: cupcakesmuffins
Läst 1252 ggr
Wony
2

Mitt livs första cupcakes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har jag bakat cupcakes! Det var första gången, och jag blev verkligen nöjd, fast jag råkade göra för lite frosting. Men det vet man ju till nästa gång! Glad

Kickan90
0

va fin :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Wony
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och så här ser de ut inuti, tanken var att få det lite mer marmorerat, men det blev helt olika i alla cupcakesen Glad

Kickan90
0

Det ser riktigt gott ut :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Wony
1

Tur det! Som sagt gjorde jag för lite frosting, men det blev ju bra ändå till slut. Det är vaniljcupcakes med vit choklad i frostingen. Enkelt, men åh så gott det blev! Skrattande

LisaF
0

Åh vilken söt!
Är det blåbär du har i mitten? Glad

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Tessen
0

Du är riktigt skicklig för att det var första försöket. Dom ser supergoda ut, riktigt aptitretande! Fortsätt baka så kommer du blir riktigt duktig på cupcakes och även tårtor om du börjar testa att göra och dekorera tårtor vilket jag starkt kan rekommendera för man får ut enorma mängder kreativitet och bara fantasin sätter  gränser! Det är det jag älskar med bakning, att kunna variera och vara kreativ med smaksättningar och dekoration! Lägg gärna upp bilder på dina kommande verk då det är roligt att följa folks utveckling! Glad

MVH

/T

powderpuff
0

Så fin den är Glad

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Wony
1

#5 Nej, det är helt enkelt pastafärg. Jag delade upp en liten mängd smet som jag färgade och sedan rörde ner i ofärgad smet med ett sugrör… Jag var lite nervös på om det skulle se bra ut! Smaksättning kommer nog lite senare. Flört

#6 Tack, jag var verkligen jättenervös, jag har ju gjort lite muffins och sockerkaka förut, men liksom ingenting på det här sättet alls. Nu på onsdag fyller jag år och då är planen att göra antingen chokladcupcakes med hallonfrosting eller små minitårtor… Som en bakelse, liksom. Och till helgen sedan blir det tårta. Om det blir snyggt vette tusan, men gott hoppas jag på… Flört

Jag ska självklart fortsätta lägga upp bilder, det är ju jätteroligt att få lite kommentarer på det man gör också. Glad