Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 1646 ggr
[_hsleiufhbtv]
2

Cupcakes som blev rulltårta..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tanke var att göra cupcakes, men min lillebror åt upp frostingen, så då var det kört. Hade i och för sig inget att spritsa med heller, och inga muffinsformar så det var kanske lika bra det.

Men istället blev det en vanlig rulltårta, som jag fyllde med hemmagjord blåbärssylt. Blandade i någon deciliter mosade smultron också, för dom var så stora och röda! När jag hade gjort smeten till rulltårtan och skulle ta fram plåt och så, upptäckte jag att här inte var bakplåtspapper heller Skrikandes Testade att smörja plåten lite, det kunde inte gå mer än fel ju, och det gick hyfsat bra ändå. Fick hålla på ett tag för att få ut den från plåten, men det gick med bara ett litet hål som jag snabbt tryckte igen med biten som lossnade. Den blev iaf ganska bra, såg kanske inte särskilt god ut visserligen, men god var den så jag är nöjd ändå Flört

Gjorde en liten skål med blåbärsglasyr som jag ringlade över bitarna sen och det blev jättegott Glad Ingen bild på den dessvärre, men den var röd-lila av all blåbärssaft. 

Och så bilden..

storost
0

Det ser smaksig ut!

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[_hsleiufhbtv]
1

#2 Det var dom vill jag lova, fast orkade bara en Flört

plutopellis
1

Mums vad gott det såg ut! Tungan ute

[Aquelegia]
0

Vad tokigt det kan gå ibland när man bakar men det är slutresultatet som gäller!

[_hsleiufhbtv]
0

#3 det var det också ^^ #4 precis! (: