Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: tårtor
Läst 1214 ggr
[Aquelegia]
0

Vegetariska/laktosfira fyllningar?

Lite panikartad sådär kom jag på att syster skall firas i efterskott på lördag och då hon inte fått tårta än gäller tårtbak för mig.

Hon gillar alla möjliga frukter/bär, godisfluff är svårt då det flesta innehåller gelantin eller skummjölkspulverObestämd

Tips önskasSkäms

storost
0

Sylt skulle vara ett alternativ eller bär med deras juice som man har kokt med agar agar.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[Aquelegia]
0

#1 Hon tål ju laktosfria produkter kom jag på, finns bland annat färskost laktosfri som jag ju kan blanda med något.

Hittade vitchoklad som syrup men det fanns bara i stor flaska. Synd det är imorgon jag skall baka hinner inte beställa då Obestämd Kanske kan gå till jobbet och köpa lite syrup iofs! Där fnna bland annat kiwi syrup och sådana roliga saker ^^

[Aquelegia]
0

Kom på att jag kan ju göra cupcakes och variera smakerna så kan alla få det dom gillar! Roligt med ett fat av olika färgglada cupcakes juSkrattande

[Aquelegia]
0

Syrran har totalt snöat in sig på timjan, inte vilken timjan som helst utan citrontimjan. Kom då ihåg en nästintill rawfoodtårta vi gjorde varje vecka en period som innehöll just citrontimjan så DEN kommer syrran få. Oj, vad glad hon kommer bli.

Påminner mer om en vegansk cheesecake baserad på bananer, citronsaft, citrontimjan, hårt vispade äggulor och agar agar. Som botten russin mixade med nötter.

Supergott och somrigtGlad Skönt faktiskt att slippa stå i evigheter och grejja med mouser och ha lång inköpslistaTungan ute