Tårta utan redskap..
Fick ett litet ryck idag här ute på ön i skärgården och gjorde mig en tårta. Fylld med de fyllningar jag lyckades åstadkomma
Det blev rårörda smulton, jordgubbsmousse, vit chokladfluff, vit chokladganache och chokladmousse. Inte världens bästa kombination direkt men det var vad som gick att göra här ute.. Skulle sedan täcka med Marsipan, hade endast karamellfärg att färga med, vilket såklart inte gick bra. Men det funkade iaf! Sen insåg jag att jag inte hade någon kavel haha.. Så fick till sist ut skiten med fingrarna och en colaflaska fylld med vatten. Vad gör man inte om man är desperat?
Jaja fick ut den iaf, och lyckades täcka någorlunda.. Sen blev det som det blev. Får väl se hur den smakar sen..
Bild på eländet..
Tycker de blev ett jätte bra elände
Tror de smakar gott de också 
#1 Haha tack
Hade inte ens en elvisp så allt fick göras för hand 
Med allt de jobbet tror jag den smakar extra bra 
Envishet löser dom flesta problem! Tycker den blev jättebra för att vara gjord helt utan några redskap! 
/T
#4 Haha det blev en del svordomar samtidgígt också
Tack! 
Tycker ditt elände ser fint ut och lät gott :)

Tårtan ser jätte bra ut tycker jag!!
Vänliga hälsningar Stephan
#6,7 nja fint är en överdrift ^^ den smakade okej, lite sött kanske. Tur att smultronen fanns i annars hade det blivit katastrof ;)

#8 Jag tycker att tårtan har blivit jätte fin, när man ser att du inte har haft redskap som man har annars. 
Vänliga hälsningar Stephan
#9 tack! :)