Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1132 ggr
[Lupse]
0

Midsommartårta hjälp!

Halloj! Jag har fått ett uppdrag av min kompis föräldrar att baka en midsommartårta. Jag har funderat lite och jag kommer troligen att göra en rund tårta med lite olika fyllningar. Den ena fyllningen ska till 100 % vara jordgubbvanilj mouse (som jag hittade här på ifokus). Nu har jag lite problem med den andra. Funderade först på citron men det visade sig att tre av gästerna är allergiska mot citrusfrukter. Funderade sedan på choklad men det skulle tydligen vara utan det också.

Skulle bli jätteglad om jag fick lite tips på en till fyllning till tårtan. Funderade på något med maränger (då vi har minimaränger hemma) men det kanske inte blir bra..

Bara för att lägga till så vill jag säga att jag kommer att ha visspgrädde över hela tårtan och färska jordgubbar som dekoration. (:

Tessen
1

Du skulle kunna ha något godis-fluff? Går att göra på allt från ahlgrens bilar till geishachoklad. Eller så kan du göra en raberbermousse blåbärsmousse, bananmousse, hallons-passionsmousse, kokosmousse, mangomousse, persikomousse, svartvinbärsmousse, tropisk fruktmousse, äppelmousse, apelsinmousse, björnbärsmousse, blodapelsinmousse… Ja jag har fler om du behöver mer tips.

Eller så kan jag lägga in dom alla i tårtfyllnings-recepttråden så kan du fundera lite över det och se vilket som verkar godast när du ser recepten. Jordgubbar och vanilj är väldigt enkelt att kombinera med andra smaker :)

/T

[Lupse]
0

Oj.. det var många fyllningar. Funderar på vad gästerna kommer att gilla då jag själv inte kommer att äta at tårtan.. 1# Du får gärna skriva ner alla recept på tårtfyllningstråden (:

Tessen
0

Okej skiver ner dom där då :)

/T

[WickedAlly]
0

Jag hade tagit bananmoussen, milt och gott mot jordgubbarna tycker jag och banan och grädde är ju så himla gott!