Chokladcupcakes med nutellafrosting
Idag var jag och hämtade ett paket med nya skålar och spritstyllar så då var jag ju tvungen att baka :)
Det blev chokladcupcakes med nutellafrosting!
Receptet finns här!
--
/Emma ♥
http://emmaskonditori.blogg.se
Fina 
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Så fina! Vill äta!! Förutom jordgubbarna ;)
Jag vill absolut ha jordgubbarna också 
Hur många grader ska ugnen stå på och hur länge ska muffinsarna vara i?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Hoppsan, det glömde jag! Jag är så dålig på att ta tid och brukar istället alltid känna med en sticka när den har blivit torr. Men varmluftsugn på 200 grader så funkar 10-12 minuter bra :)
Fyll gärna på med bilder du med om du bakar egna!
--
/Emma ♥
#6 bakade dom igår, oj vad gott det var! Fick prova mig fran med värmen och tiden ;) Hann dessvärre äta upp alla innan jag tog kort xD
Hihi ja ibland hinner man inte hejda sig :)
--
/Emma ♥
Haha nej precis!!! :)
Läste nutellafrosting och kände att här har vi något oerhört viktigt som måste provas ;) Nutella är ju bara såå gott. Testat att blanda nutella det med jordnötssmör? Det blir ännu godare ;)
Fred och god växt!
Nu har jag testat, lyckades glömma bort dem lite i ugnen men jag hann precis innan de blev allt för mörka i alla fall. Men jag kunde gott ha tagit ut dem lite tidigare, nästa gång ställer jag klockan :)
Hade tyvärr inga jordgubbar, och inte affären heller men det får duga ändå :)
Och det var verkligen ett toppenrecept på frosting, har varit genom hur många som helst men detta är lätt bäst :)
Så fina :)
Verkligen något jag också vill testa. =)
Åh vad fina, Ser riktigt goda ut! :)
shiiiiiiiiiit vad goda de ser ut! :D
Gjorde dessa till min lillebror när han var på besök en helg. Han var rätt förtjust kan jag meddela ;) Kan inte annat än hålla med. Själva muffinet blir såååå god och sen med frostingen på… Helt galet. Dock mäktigt så det står härliga till. Strolek lite mindre är kanske att föredra. Och man kan med lätthet halvera frostingreceptet. Fick frysa in sjukt mycket frosting och då hade jag ändå gjort två satser cupcakes och en sats frosting.
Fred och god växt!
… men det är klart, jag spritsade inte på frostingen. Värt att tillägga kanske ;)
Ska nog önska mej en sprits =)
Fred och god växt!
Jag gjorde en sats av varje, blev lite, lite frosting kvar men annars så åkte alltihop på :P Jag gillar frosting helt enkelt :P
Hur många cupcakes var smeten till egentligen? Jag chansade på 12 och det blev en bra strl tycker jag, varken för små eller för stora :)
Jag öste visserligen ner lite mer nutella än receptet löd
Det är ju så gott. Försöker minnas hur många cupcakes jag fick, men jag minns faktiskt inte… Hmm…
Fred och god växt!