Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1635 ggr
Technique
0

Födelsedagstårta till 18års dagen?

Min syster fyller 18 år i morgon och jag hade tänkt baka en tårta (lite sent påkommet…). Hon kommer inte hem förrän på eftermiddagen imorgon så har lite tid imorgon också.

Någon idé på vad man kan göra? Är verkligen ingen proffsbakare och kan inte hantera sugerpaste eller liknande, så det blir en simpel, svensk tårta med något extra gott i. ^^ Men behöver tips på fyllning, botten, topping, ev simpla dekorationer…

Tacksam för svar!

Tessen
0

Baka en tårtbotten, fyll med något du och din syster tycker är gott och täck med grädde och olika sorters frukt. Enklare kan det inte bli :)

Jag tycker vit chokladganache och hallonmousse i en hemmagjord tårtbotten som man pressar färsk apelsin över varje lager tårtbotten är väldigt gott och inte svårt att göra. Jag brukar själv ha på smörkräm och SP men det fungerar lika bra som gräddtårta med lite färska jordgubbar och hallon och eventuellt riven vit choklad över tårtan.

Är du intresserad skickar jag recept. Även om du bara vill ha något av recepten såklart :)

/T

Technique
0

Jag kan jättegärna ta ett recept. :D Det låter väldigt gott. ^^

[WickedAlly]
0

Du får väldigt gärna skicka recepten till mig med, alternativt lägga ut dem här :)

Tessen
0

#3 Jag skickade i PM för det blir ett så väldigt långt inlägg :)

/T

[WickedAlly]
0

#4 Tackar för det! :)