Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterverktygtillbehör
Läst 1586 ggr
idaah
0

Frågor om spritsare!

Hej!

Min mamma har köpt en spritasare (heter det så?) som man kan spritsa på kakor och andra kakor, så min fråga är var man kan tvätta den efter man har använt den? Kan man lägga in den i diskmaskinen eller i tvättmaskinen? Den är av tyg eller det känns som tyg. :)

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Tessen
0

Fanns det inga instruktioner med? Jag har haft en i ett tygliknande material och den diskade jag jättenoga för hand men den började lukta äckligt efter några gånger så jag använder bara engångspåsar nu.

Jag skulle nog inte få för mig att lägga den i tvättmaskinen, men om ni hittar något sätt som spritspåsen håller sig öppen under tiden den är i diskmaskinen så skulle jag nog testa det sen skölja den noga för hand efter,

/T

idaah
0

#1 Nä tyvärr så fanns det inga instruktioner med :/. Men ska prova det du skrev och försöka att tvätta för hand! :)

Mvh Ida med djuren!

Tessen
0

#2 Var så noga du bara kan för jag vet flera som fått slänga sina för att dom börjat lukta surt. Men tycker absolut du ska ge det en chans!

/T

idaah
0

#3 Jadå det ska jag :)

Mvh Ida med djuren!

Tessen
0

#4 Om du gör några cupcakes eller liknande får du gärna lägga upp bilder här också! Fram tills på torsdag pågår en tävling med vårtema så om du bakar något och dekorerar det lite vårigt, hur du nu tolkar våren, så får du gärna vara med i tävlingen! :)

Annars är det ju bara att lägga upp bilder för att visa vad man gjort och kanske veta vad man gjort bra och vad man kan förbättra, för man kan alltid bli bättre på dekorering, det känner jag själv också att jag skulle kunna bli och det är ju roligare ju finare resultaten blir :)

/T

idaah
0

#5 Ska tänka på det :)

Mvh Ida med djuren!

Caf_Roy
0

Hon som har Kakburken där jag brukar handla diskar sina i diskmaskin. Hon är jätteduktig, har en massa kurser och sådant och säljer verktyg och tillbehör, så om någon borde veta är det hon. Själv är jag lite lat av mig och brukar köra på engångspåsar.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"