Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1750 ggr
evelinaerika
0

enkelt, gott och annorlunda?

Jag ska baka nu ikväll och vill baka något ganska enkelt men är så trött på chokladbollar och kladdkaka. Det ska som sagt vara enkelt och inte för ovanliga ingredienser (helst sådant man har hemma/kan byta ut mot något annat alternativ). Ni måste inte skriva hela receptet, namet går bra och sen kan jag själv googla fram det. Hoppas någon vill hjälpa mig, det är lite bråttom! :)

hus-musen
0

Havreflarn?
Muffins av olika slag, kanelkakor, vaniljkakor, syltkakor osv. Finns massor med smått som är lättlagat :)

Qui dormit, non peccat

evelinaerika
0

#1 tack för tipsen! Glömde lägga till att det ska klara sig tills på lördag, alltså gå att frysa in utan att kvaddas. Vet du något man ska passa sig för att frysa in? :)

hus-musen
0

Allt med maräng ska man passa sig för, om man har frosting och liknande på muffins så tycker jag att de blir mindre goda om de har varit frysta.
Havreflarn och andra kakor klarar sig utmärkt liggandes framme i en burk så de behöver du inte frysa :)

Qui dormit, non peccat

evelinaerika
0

okej vad bra! :)

koralliz
0

Gör Cake pops och dekorera med kristyr, strössel eller vad man vill…ställ dom i kylen.

Sen behöver man inte kanske göra dom runda och sätta på nån pinne varför inte platt ut små kakor innan dekorationen…

Suzi
0

Chokladbiskvier? :D