Butiker i New York
Hej!
Om några veckor bär det av till New York för att fira en jämn födelsedag (eller kanske förtränga födelsedagen
).
Någon som känner till någon bra butik där man kan införskaffa fler bakverktyg, utstickare och allt i tårtvärlden?
Tårta mera!
Du kan ju alltid titta lite på vad man hittar om man söker på cake decorating stores nyc. (: Hoppas att du hittar mycket roligt!
/T
Svarar på min egen fråga :) ifall någon googlar fram detta i framtiden :) Är nyss hemkommen från New York (jetlaggad!!!) och detta var den tårtbutiken jag besökte: http://www.nycake.com/ Fanns massor med verktyg, utsktickare, sockerpärlor…. ja typ allt. Var väl inte jättemycket som jag inte sett i svenska webb-butikerna - men det är ändå roligt att ha köpt något i New York. Jag besökte även Carlos Bakery. Ni vet från TV-serien Cake Boss på kanalen TLC. Roligt att ha smakat något därifrån - köpte tre olika kakor och smaskade på!
Tårta mera!
Ja det var den örsta butiken som kom upp på sökningen jag gjorde (:
Kul att ha varit där och ha kollat runt lite iaf!
/T
#2 Å har du varit till Cake Boss…wow brukar titta på det fick du se själva bossen
och hur smakade deras kakor….
Jag skaffade nyss kanalen TLC för att bland annat kunna se Cake Boss! Det finns ju flera andra bakningsprogram där också som man får så mycket inspiration från!
/T
Japp jag var där, dock såg jag inte röken av bossen :) Ingen kö var det heller, som man brukar se på TV. En bakelse, en kaka och en cupcake inhandlades. Jättegoda allihopa. Butiken var mycket mindre än den ser ut på TV. Jättekul att ha varit där - har ju följt serien sen jag blev tårtgalen :)
Tårta mera!
#6 Synd att du ej såg han, det är säkert männsikor inlånade till inspelningarna för det ska se bra ut på tv eller hur….annars skulle det se lite dumt ut med ett sådant program utan "kunder"