Idag blir det makroner!
Idag ska jag nog ta och baka lite makroner. :} Är i Norge, sällan hela familjen är samlad så man kan bjuda allt och alla. Men nu köpte jag ett mixpaket med macrons.. Aldrig prövat/smakat makroner förut, så det ska bli spännande. Ska ha rosa och gröna har jag bestämt mig!
Intressant! Ta många bilder 
Här blir det en annan sorts makaroner ^^ Eller nej det blir nog nudlar- och köttfärsgryta med massa grönsaker i och en stooor skål tzatziki med extra vitlök i och en god sallad till (ja jag är hungrig) ;)
Jag tycker macarons är alldeles för söta för min smak, men alla tycker vi om olika som tur är. Dom är tydligen svåra att få fina, speciellt släta med fot på,det krävs lite teknik och träning. Lättast är nog att spritsa ut dom för att få ungefär samma storlek, sen ska du slå plåten i bänken för att få bort ev luftbubblor(håll ordentligt i bakplåtspappret också så du slipper flygande macarons som kladdar ner hela köket) sen låta dom stå och torka i runt 60 min innan du stoppar in dom i ugnen :) Har hört från folk som brukar baka macarons att dom får bäst resultat om dom slår ut ev bubblor och låter dom stå och torka minst en timme.
Och jag säger som #1; ta många bilder! Lycka till (:
/T
#2: Stod på paketen (köpte makaron-mix i butiken) att den behövde bara stå ute i minst 15 min… Men det blev misslyckat alltihop, så blev inga macarons.. Ska köpa ny kartong i morgon kanske.. :}
Blev istället mjukglass med mashmallows!
Testa att göra egna på mandelmjöl ist ör att köpa en färdig mix, det tror jag fungerar bättre iaf! Och låt dom stå längre än 15 min att torka på ytan.
/T
#4: Var inte att det inte funkade och inte var bra.. Var slarvig och växlade med måtten på vattnet, så tog för mycket.. Så det rann ut och blev inte alls bra.. :} Annars såg det ut att vara bra!
Är i Norge, så inte lätt att hitta alla ingredienser..
Jaha okej. Du får vara lite noggrannare nästa gång då! Och glöm inte bilderna :)
/T
#6: Får nog köpa två paket då.. Var så dum som inte tog med mig laddaren till Norge.. Så nu sitter jag här, med en kamera m. 1 batteri kvar..
Men det fixar jag! ;)
Ja det löser sig på ett sätt eller ett annat. Ta kort med mobilen om det krisar med batteri (:
/T
Mamma ska hur som bjuda på egengjord daimtårta (blir som en glass) till fikat på onsdag, de har vakt gifta i tre år. Till dessert ska jag bjuda på någon pannacotta. Min farmor och farfar kommer, har inte träffat dem på 2 år.