Tips på banan-marängfyllning??
Ska göra ett sugar paste-konstverk till en kille som gillar banan-marängtårtor.. Kan någon komma på något? Kanske en bananmousse med krossade maränger? Har någon ett recept på bananmousse??
…and the book says:
We mat be through with the past,
but the past is not throuhg with us.

man borde ju kunna smälta sånna där skumbananer och blanda i grädde och vispa till mousse när det svalnat! Om det blir gott däremot vet jag inte ^^
Qui dormit, non peccat
~ ett lager tårtfyllning
3 mogna bananer
3 äggulor (dessa används mestadels för färgens skull)
½ dl socker
2-3 dl vispgrädde
eventuellt marsánpulver
Gör såhär:
Mosa bananerna riktigt ordentligt. Vispa äggulorna tillsammans med sockret, tills det blir lite pösigt.
Häll i bananerna i äggsmeten, och rör om.
Vispa grädden ganska hårt, och tillsätt banansmeten.
Om du tycker att bananmoussen är för lös kan du tillsätta lite marsánpulver tills du tycker att moussen har blivit fast. Prova dig fram!
Det är helt okej enligt mig iaf!
/T
när jag gör bananfyllning, brukar jag mixa ner bananerna med några persikohalvor som jag sen blandar med vispad grädde.. dock kanske man ska tillsätta en äggula för färgens skull, om den ska stå ett tag. :)
men gudars så gott!
annars hade jag nog också kört på skumbanansfluff om man inte vill ha så mastig fyllning smo det så lätt kan bli om man kör med bananer..
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
Kör på mini-marränger och blanda i tillsammans med nutella och banan kanske..? Eller banan, grädde, chokladsås och maränger (blir ju som marängsvisch utan glass). :}
Kör på mini-marränger och blanda i tillsammans med nutella och banan kanske..? Eller banan, grädde, chokladsås och maränger (blir ju som marängsvisch utan glass). :}
Wow!! Tack för toppentips alla!!
Jag tror jag kokar ihop ett alternativ med lite från alla era förslag!
…and the book says:
We mat be through with the past,
but the past is not throuhg with us.