Hjälp med essenser!
Vilka tror ni är användbara och goda? Ska köpa högst 10 st, det är LorAnn Oils så dom är ju små flaskorna men väldigt koncentrerade i smaken och väldigt bra smaker på. Men jag har beslutsångest och jag fick inte många svar på bloggen. Såå, kan ågon tipsa om vilka ni tror skulle kunna gå åt hemma i bakning av tårtor och cupcakes?? Vill ha lite blandat så någon/några "barn"smak. Något lite vuxnare och sen fruktiga smaker brukar alltid gå åt!.
- Almond
- Appel
- Banana Cream
- Blueberry
- BubbleGum
- Caramel
- Cherry
- Coffe
- Créme de Menthe
- Lime
- Lemon
- Licorice
- Mango
- Orange
- Pepper Mint
- Pina Colada
- Pineapple
- Tropical Punch
- Tutti Frutti
- Vanilla Butternut
Ni kan även gå in häroch lämna som kommentar om ni vill passa på att titta; http://tesstartor.bloggplatsen.se/ Bloggen är väldigt ny så det finns inte så jättemånga inlägg. Men jag är glad för all hjälp jag kan få av val här förjag är lite förvirrad (:
/T
Låter spännande men bakar inte så mycket själv så har endast vanilj hemma. Men tyckte att caramel, bublegum och cherry lät spännande
så även mango, tuttifrutti och pineapple 
om jag själv skulle valt skulle det blivit sådana som är svåra att få till naturligt, dvs bubbelgum, pina colada och peppermint. men pineapple och mango låter också gott!
Ja jag vill ju gärna ha en blandning av fruktsmaker, smaker som passar barntårtor och sen några vuxnare smaker. Det är ju kul att kunna variera.
/T

Har svårt att se något där bubblegum och tuttifrutti passar, men man kanske kan smaksätta sp eller något med den.
vanilla butternut, caramel, creme de mente, Lime lr lemon och licorice samt bubblegum och tuttifrutti hade jag nog införskaffat.
Qui dormit, non peccat
Bubbelgum och tuttifrutti skulle kunna passaihop med jordgubbsmarshmallowfluff i en smörkräm på en barntårta (: Även SP'n skulle kunna smaksättas ja.
/T

Jag har lite essenser hemma o den jag använder mest är faktiskt päron.. nu fanns den inte med i din lista men smaker som är svårt att få starka naturligt förstärker jag gärna med essens o just päron är en sån som är svår att få lagom stark smak på utan förstärkare. Päron och A8 tillsammans är en favorit här men utan päronessensen försvinner den moussen mot A8an som är rätt stark.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#6 Det är för att jag redan har päron, cocos och hallon hemma och ja, päronessensen går åt när man gör mousse för den smakar inte något utan.
/T