Sockerfri tårta från "buffé"-tidningen...
…står nu i kylen :)även glutenfri :D Snart blir den uppäten. tycke om smaken kommer ikväll :D
Bilder? 
yes :) ska bara få in dem i datan. aldeles strax :D
Den här tårtan låter intressant, eftersom jag har både glutenallergiker och diabetiker i bekantskapskretsen. Tänk att kunna få äta av samma tårta, när man träffas. 
Vänlighet och omtanke, gör livet roligare 
sådärja :)
den vart helt ok faktiskt. bottnarna blev lite torra, och den skulle varit godare utan kokos, om jag ska hitta något att klaga på ;)
och ja, utseendet är inte det bästa. "grädden" blev lös och super svår att spritsa. omjag inte skulle gjort sockerfritt skulle jag slängt i lite florsocker ;)
vi var fem som skulle äta, och nu står knappt en fjärdedel kvar i kylen. så ja, jag är nöjd.
Så god den ser ut!
Skulle du kunna tänka dig att lägga ut receptet i tråden?
#5 tack :)
jovistt, men jag är lite osäker på copyright-saker ;) är det ok att skriva av från tidningen o lägga ut?
yey, jag hittade den :D länk här!
jag hade bara kiwi o jordgubbar ovanpå.jag spritsade runt 2 ränder av vaniljgrädden, färgad ljusrosa av hallon"saften".(det syns inte så jättebra på bilden, jag tyckte den såg lite tråkig ut ;) )
vad det gäller glutenfritt bytte jag bara ut mjölet mot sempers finmix. länk här!
det blev litre torrt, men helt ok. :)
#6 Skriv 'källa: ICA Buffé (samt nummer/årtal)' 
länk på 7# 
#9 Tackar, missade den
En länk är ju alltid bättre, än att skriva av texten 
ang. copyrighten ska man alltid skriva källan. När det gäller tidningar och reklamblad brukar det vara okey att skriva av. Är det inte tillåtet, brukar det finnas en text om att man inte får kopiera texten eller använda den i andra sammanhang.
Ha en trevlig Annandag Påsk
10# vad bra! Nu fattar jag lite mer, allt sådant där är så krångligt. Och just det, ta lite mindre av det glutenfria mjölet, så det inte blir så torrt. Tack detsamma!
Stevia Strö, vilken är det? Har du länk?
#4 jag tycker den blev fin! Gdodare utan kokos? ALDRIG ;) kokosälskare osm jag är, så tyckte jag det blev supergott med kokos när jag gjorde min! Eller jag gjorde ju bara garneringen som sagt men, hihi. Hur gick det med Stevia Strö, blev den söt? :o
#11 Har skrivit upp att det ska vara lite mindre av finmixen 
Om du känner dig tveksam någongång, så kan du fråga inne på foto.ifokus. Dom brukar ha bra koll på copyright regler, för både bild och text eller support.ifokus .
#4 Ser otroligt smarrig ut! :D
ang, florsocker så finns flor melis, en "sockerfri" variant av florsocker.. om man nu vill ha det helt sockerfritt. :) den fungerar jättebra i mina frostingar m.m och som smaksättare, ända nackdelen är väl att den kostar betydligt mer än vanligt florsocker :)
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
#16 Har aldrig hört talas om Flor melis. Måste titta gång, nästa om min affär har det eller kan ta hem. Hoppas det för jag är inte så glad i smaken på de vanliga sötningsmedlen.
i affär har jag bara sett det i västra hamnen i malmö, på lchf-butiken, där jag köpt mitt, annars går det att beställa på nätet, det är för det mesta att bara leta där de har lchf-kost. :)
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
12# länk här!
13# tack!
nja, själv är jag inte världens kokos-älskare
den dominerade hela tårtan tyckte jag, ändå tog jag inte i närheten av vad som stod i receptet! Stevian tyckte jag funkade jättebra. Inte lika söt som Socker,men en bra ersättare!
14# tack, ska fråga där nästa gång jag är osäker.
15# tack! 
16# oh, detfår man testa nästa gång man gör sockerfritt!
#19 Ah, så det var Icas Stevia Strö du använde. Tack!