Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 4971 ggr
YellowKiwi
0

istället för frosting?

Hejsan! Har ni något bra som man kan ha på cupcakes istället för frosting som man kan spritsa på lite fint? :-) Funderar på att baka cupcakes till min pappa imorgon ;-)

Suzi
0

Grädde?

dragonfire
0

Frosting är ju allt som du spritsar på en cupcake, den kan ju bestå av olika saker, tex cream cheesefrosting, chokladganache, smörkräm, marängsmörkräm etc. De kan smaksättas med nästan vad som helst. Vad menar du när du säger frosting? Dvs vad är det du inte vill ha?

[Fiction]
0

#2 Sockerpasta, förmodligen. *gissar* Det tycks vara ganska mga som inte gillar det. Jag är själv en av dem.

Gasoline
0

Åhh! Vilken bra tråd!

Jag är helt galen i cupcakes, dom är så fina och vill själv prova. Nu har vi fått en fullt fungerande ugn så att det går.

Jag provade att göra cream cheesefrosting men tyckte inte alls att den smaka som den gjorde hemma hos en kompis, men kan ha fel, kan ha fått avsmak för att jag nu vet att det va mjukost i =/ Kan man misslyckas med sådant?

Jag ska iaf prova smörkräm nu, har hittat recept på det. Får se om det blir bättre ;)

Vad är marängsmörkräm? Svårt att göra?

Sockerpastan, hur gör man den eller vart kan man köpa sådan?

Eloz
0

#4 Sockerpasta finns att köpa hos t.ex www.kakburken.se

[Driva]
0

Sugarpaste är svinenkelt att göra själv.

Ta typ 2 tsk gelatin och 1 msk vatten. Värm i en kastrull tills gelatin smält. Tillsätt typ 1/2 dl vit sirap. Rör ihop. Sedan häller man det i en bunke och tillsätter silat florsocker  (typ 1 pkt) tills det blir en fin massa :)

[Aquelegia]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Marängsmörkräm är maräng man vispar över varmt vattenbad så den tjocknar och tillsätter smör. Otroligt smarrigt, min skar sig när den stod i kylen och blev stenhård men värmde upp den igen under vispning och det löste problemet.

vaanjja
0

#6 kan man göra egen sugarpaste på vegetariskt "gelatin"?

[Driva]
0

#8 Ingen aning.. men man kan ju alltid testa!

vaanjja
0

#9 ja, de kan man ju :)

Katzuki
0

#8 min syster gjorde vegansk sugarpaste, det funkade fint!

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

vaanjja
0

#11 åh, det låter som något för mig! du råkar inte ha fått något recept eller så av henne? xD Hon kanske hittade det på google? =) känner mig tjatig, men jag skulle gärna vilja prova sugarpaste men utan E-ämnen och gelatin.

Katzuki
0

Jag kan fråga henne hur hon gjorde :)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

vaanjja
0

# 13 ååå tack! :D

[SannaSL]
0

på tasteline.com finns ett recept på sugarpaste som är bra, det fungerar att byta ut gelatinet till vegetariskt gelatin typ agarpulver. tror dssutom att den på kakburken.se och den på panduro är vegetarisk, men inte vegansk, de innehåller mjölkpulver

vaanjja
0

vegetarisk är perfekt! tackar! :D