Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1799 ggr
familjemedlem
0

Hur gör jag dessa mousser?

kalas på lördag, vi är ca 16 personer…  funderade på Långpannetårta, ska man ha 3 sådana bottnar då? någon som har bra recept på det? Är inte van att baka tårtor…

Fluff el mousse….  det är frågan! vad är enklast att göra? el kanske jag kan göra både ock…

Funderade på dumlefluff i ett lager och hallonmousse med mosade hallon i det andra lagret,och sedan,vad ska man ha uppepå,bara grädde el ngt annat?  Förslag!!!

eller ska jag göra 2 tårtor av bottnarna så jag har en annan fyllning också:

citronmousse i ett lager och vit chokladmousse i det andra….  blir det gott?

[Driva]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har inte gjort mousse men fluff är svinekelt om du har en termometer.

Själv klädde jag en tårta med blåbärschoklad fluff, alltså blåbär och mörkchoklad. Blev supergott!
Har även gjort polkafluff (marabou polka) och det blev också jättegott

vinteralvan
0

Du behöver ingen termometer för att göra fluff, se bara till att grädden inte kokar. Har själv gjort en tårta men dumlefluff i ett lager och hallongrädde i det andra. Blev jättebra.

[Driva]
0

Man behöver inte, men det är väldigt mycket enklare :) Jag hr varit med om att grädden inte kokade, men ändå inte gick att vispa då jag inte hade termometer, men varja gång jag kör med termometer och inte låter det komma över 70grader så fungerar det varje gång

Zofia89
0

Jag använder själv mousse =) limemousse i ett lager och jordgubbsmousse i ett annat, supergott! Den har jag blivit "känd" för, alla beställer den =D finns bild i mitt fotoalbum, dekorerar alltid med skivade jordgubbar, limeskivor, limecest och jordgubbar =)