Efterrätt på kräftskiva?
Så imorgon har vi alltså kräftskiva här hemma. Passar det med efterrätt på en kräftskiva? I så fall: ge mig Ert bästa förslag på vad man kan göra. Jag är tyvärr ingen höjdare i köket så det får gärna vara enkelt.
Jag tycker att det passar med något sött efter allt det salta, och gärna ganska mäktigt - en chokladtårta t.ex.
Mitt förslag kanske kommer i senaste laget, men en Gino är alltid rätt. Blande olika frukter, t ex frysta hallon, skivad banan, björnbär, kiwi, apelsinklyftor mm och stör på rikligt med riven vit choklad och kokos. Gratinera i ugnen tills chokladen fått färg (går väldigt fort) och servera genast med vaniljglass.
Vad blev det för något gott? Bilder? 

Gino är jättegott. Men jag har aldrig provat med kokos över. Jag gillar bäst banan och så vit choklad på.
Blev ingen efterrätt. och det var lite tur det…för alla var totalt proppmätta. Det blev goda pajer, ostar, sallader, kex, rostat bröd, snittar och så kräftor. Kräftor blev det tom över. Så det blev bara lite chips och annat snacks senare på kvällen.
Då förstår jag att ni inte orkade äta någon efterrätt efter all den goda maten! Kokos på Gino är faktiskt jättegott
Jag är ingen älskare av kokos men när jag hade prova det på Gino är det det som gäller nu

Mmmm…måste kanske prova detta med kokos. Jag gillar ju faktiskt kokos så det borde ju bli kalas!
Det blir kalas!! När du provat kan du ju berätta vad du tyckte
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ser här att ni diskuterat gino. när man använder frysta bär, bör man tina dom först då?

#8 näe bara att slänga in dem i ugnen som de är! De tinar ju av sig själv i ugnen liksom.
Qui dormit, non peccat