hyra godkänt kök?
Jag ligger i startgroparna för att starta eget företag där jag bakar personliga cupcakes och tårtor på beställning som ett första steg till konditoriet som jag ska öppna med tiden.
Men för att kunna sälja det jag bakar måste jag ju hitta ett godkänt kök, någon som har någon aning om hur man kan gå till väga? De som redan driver ett företag i sitt storkök har ju inte plats för en till där medan de har öppet och restauranger och konditorier/bagerier brukar ju ha öppet nästan jämt. :P
Får man som företag hyra tex ett skolkök? Jag vill helst inte ha en lokal helt för mig själv eftersom jag inte kommer vara där alla dagar i månaden utan vill hyra vid behov.
Någon som har erfarenhet av att hyra kök? Jag vill veta allt! Vad kostade det, vad ingick, hur funkade det osv.
Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.
Jag har ingen egen erfarenhet av att hyra kök. Men från den ort jag kommer ifrån så finns det en liten bygdegård, och där kunde/kan man hyra bara köket om man ville.
En person från den orten startade först sitt eget företag hemma i köket, sen flyttade hon till bygdegården som hon hyrde då hon behövde och nu driver personen ifråga ett litet pensionat. Nu gjorde/gör hon mest smörgåstårtor och lunch, inte konditori saker.
Men det är iaf en grej som man kan kolla upp….