Tårttävling i skolan
På måndag har vi kärlekstema på skolan med olika aktiviteter, bland annat tårttävling. Man ska göra den snyggaste och godaste tårtan för att vinna..
Min lagkompis kan inte alls baka sa hon, så jag fick fria händer med att planera osv, så hjälper hon till att sätta ihop den bara. :)
Så jag har planerat nu, och det blir en trevåningstårta med vanliga sockerkaksbottnar. Som fyllning slänger jag ihop en chokladganache (som jag aldrig gjort förut), hallongrädde och vaniljkräm. Vad tror ni om den kombinationen?
Vi ska täcka den helt i grädde och jag har köpt silverkulor, strösselhjärtan och sen gjorde jag några rosa rosor som kanske kommer till användning till dekorationen, där tänkte jag att vi ser vad som blir bäst.
Tror ni att vi har en chans? :)

Det låter som en bra kombo :) Hur gick det?
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Det gick jättebra :) Tror vi vinner, ingen annan hade ansträngt sig och köpt egna ingridienser, max en strösselburk.. Jag måste säga att alla som såg den när den var klar belv helt häpna. :P
Vår lokala tidning kom och när de fick syn på vår tårta dök de på den, hahaha, vi fick låtsas fixa med den för att det skulle bli bra bilder ;) Så i tidningen hamnar vi i vilket fall. :)
God var den också, även om de tydligen bara bedömmer på utseendet.. Får ta och lägga in en bild sen. :)
Gud vilken fin tårta! Bra jobbat 
Med vänliga hälsningar
Chess
vilken söt! Passar perfekt till alla hjärtans dag ju. :)
Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.
Tackar! :) Blev rätt nöjd faktiskt 
Jäklar vilken tårta!
Har ni fått reda på resultatet än? Håller tummarna för att ni vinner!

Mvh Stephanie