Glass på mellangrädde?
Får se om jag hinner få något snabbt svar här, innan det ska sättas igång…
Frågan är alltså om man kan göra glass delvis på mellangrädde? Vi har lite äggulor över och jag har hittat recept på glass, dock ska det vara 3 dl vispgrädde i, och jag har bara 2 dl grädde. Så tror ni att man kan ha i 2 dl vispgrädde och 1 dl mellangrädde, eller är det dömt att misslyckas? 

Mvh Stephanie 

kan gå! finns ju recept med mjölk så borde gå som sagt=)
Qui dormit, non peccat
Det finns ju lättrgädde som går att vispa? =)
Hakuna matata!
#0 Hur blev glassen? =)
#3 Jag traskade till affären istället, så det blev med vanlig vispgrädde
Men satan vad gott det blir! Varför har jag aldrig gjort egen glass förut? 

Mvh Stephanie 

Var det någon särskild smak du gjorde? Du kanske till och med vill lämna ut receptet?
Första svängen gjorde jag bara med choklad… nej, förlåt, oboy-smak…
Nu gjorde jag samma, men hade i kolasås, marshmallows och dumle också
Dumlen blev ashård, så det hoppar jag nog över nästa gång. Men nu har jag köpt vanlig mörk mjölkchoklad som jag tänkte hacka i småbitar/flarn och göra vanlig chokladglass 
Går efter det här receptet. Googlade på "överblivna äggulor" och fick upp den som första träff. Tanken var att jag skulle göra en sockerkaka egentligen, men vilken tur att jag hittade det här receptet då!
Så chokladsmaken gör jag alltså med 1 dl oboypulver helt enkelt.

Mvh Stephanie 

#6 Det där receptet ska jag testa! Brukar göra minitårtor till några vänner när de fyller år men just nu har jag idétorka (brukar aldrig göra samma två gånger) och nu är det dags igen nästa vecka. Födelsedagsbarnet får helt enkelt en liten förpackning med glass istället 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft