Fruktmousse+vit chokladmousse+ SMBC=för mycket?
Hej alla kunniga tårtmänniskor. Jag ska ha födelesdagskalas för mig själv nu på lördag och har fått för mig att jag ska göra något mer avancerat. Jag hade tänkt mig tre lager: en med hallon, en vanlig vit chokladmousse och en chokladmousse med citron för att friska upp det lite. Min fråga lyder: Vad ska jag spackla med? Det känns som om SMBC blir lite väl sött- ska jag hålla mig till den vita chokladmoussen eller har ni något annat tips. Hade inte tänkt ha SP på, det gillar jag inte, utan jag ska dekorera direkt på spacklet.
Kan ni hjälpa mig?
/Tack på förhand

Ska du ha alla smakerna i samma tårta?
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Ja, det var tanken.

Det tror jag ärligt talat är för många smakar i en o samma tårta. Det är bättre med typ två smaker och lägga till vanilj om man vill ha en tredje.
Om jag nu hade gillat hallon, så hade jag gjort hallon och vit choklad i tårtan och sen gjort en mustig chokladkräm och täcka med och sen dekorera med färska frukter och färska eller frusna bär.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
JAg tror jag gör den med hallonmousse och vit chockladmousse bara och skippar smörkräm och citron. Du har rätt, 2 smaker rätter bra!
Tack för hjälpen,
mvh/L