Misslyckad fudge :(
Tydligen finns det ingenting på iFokus om hemmagjort godis, men det här var i alla fall det närmaste jag kunde komma, hoppas det är okej!
Gräddfudgen har blivit för lös (IGEN! jag lyckas sällan med det receptet, är det så himla svårt att få till bra fudge?), även fast jag kokade den till 117 grader fast det bara stod till 115, och rörde kraftigt i fem minuter..
Finns det något man kan göra åt det? Som att mikra den t.ex.? :3
Bilden är förresten på den fudgen jag försökte få till.. :/
#0 Jag tycker den ser helt okej ut, den ser ju inte lös eller rinnig ut iaf :)
Vilket recept har du använt? Är lättare att försöka gissa på vad som kan ha gått fel om vi får veta vilket recept du har följt.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Inte för att göra reklam eller något sådant. Men på choklad.ifokus så har medlemmen Sayuri gjort rosa fudge. Du kan ju fråga henne ifall du vill ;)
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
#1 och #4 Haha, ja jag är också nöjd med den, men jag menade, att så ska lyckad gräddfudge se ut. xD Lite för att visa vilken sorts fudge det är jag gjorde. :)
#2 Jag tänkte mer om det finns något man kan göra med den misslyckade fudgen? Gjort är ju gjort men den blev inte tillräckligt misslyckad för att slänga, så om man bara kunde låta den stelna lite till på något sätt …. ;)
#3 Spännande! Haha det ska jag genast söka på. :]

vad hade du för recept? Antingen har du för lite av något eller så kokade du den kanske för hårt för kort tid?
Qui dormit, non peccat