Äntligen har jag gjort macarons :)
Jag vågade till sist ge mig på franska macarons! Det gick faktiskt riktigt bra, mycket lättare än jag trott. Jag fyllde dem med en enkel vaniljsmörkräm, men man kan använda allt som går att breda ut eller spritsa. Recept och fler bilder finns på min blogg.

Dom ser riktigt goda ut!
Intressanta små saker ;) Jättefin bild dessutom!
Har aldrig hört talas om det innan. Hur smakar de?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
De har ett knaprigt skal, är segmjuka inuti, och så fyllda då. Supergoda! Man kan smaksätta skalet också, fast framför allt smaksätter man fyllningen. Skalet är svårare, eftersom man inte kan ha i vad som helst - det är väldigt exakt för att få dem att gräddas rätt. (Man bör t.ex. inte ha i pastafärg eller flytande färg, utan torr pulverfärg, om man vill färga.)

Va fina! Jag har med tänkt att testa men det blir lixom aldrig av…Vet inte hur jag ska mala mandeln heller
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
I matberedare! Jag har visserligen en mandelkvarn, men jag hade läst om andra som använt matberedare och ville därför testa även om jag var skeptisk. Man får hålla på ett tag - och använda en sil att sikta igenom - men det gick jättebra.

#5 Aha! Får prova det! De ser så läckra ut så jag vill testa snart!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Grattis till supersnygga kakor!!!!! Så perfekta i formen! Jag exprimenterar hej villt, men antingen blir det för fluffigt, för sprickigt, för konstigt eller bara kladdigt. Men GOTT! Ska testa ditt recept och låta vila ännu längre i fortsättningen!
Macaroner är bäst!!!! Rosa med hallonsmörkräm är min favorit…
#7 Hur gör du hallonsmörkräm? Har bara testat vanilj och choklad coh skulle gärna prova något annat…Ett recept kanske? :)
Hallonsmörkräm har jag gjort till tårtor, mitt recept finns här.

Åh! Såna där är ju supergoda! Visste inte att de hade nåt så fint namn heller. Kanske är dags att försöka sig på såna där =)

Åh, vad höga och fina dina blev! De har nästan motsatt effekt på mig från alla avskräckande historier om hysteriskt misslyckade och platta macarons :)