Mäta fuktighetsgrad
Jag har ett flertal recept på amerikanska, men det finns ett gemensamt problem i dessa. Det står som tips att man inte ska ge sig på att göra receptet om inte fuktighetsgraden är si eller så många procent. Hur ska jag kunna veta om fuktighetsgraden är rätt? Går det att mäta på nåt vis eller ska jag skita i det helt och hållet och testa att göra receptet ändå? Någon som vet eller varit med om liknande? 
Det är mest saker med äggvitor som påverkas av fuktighetsgraden - avstå från att göra dem om det är mulet och regnar, typ. (För nej, då blir de inte bra.)

Annars finns det ju termometrar som visar både luftfuktighet och temperatur =) Fiffiga små saker och är jättebra. Vi har såna i stallet för att se hur många dörrar som ska stå öppna för att det inte ska bli för fuktigt under natten.
Låter ju i alla fall som att det inte är ett sånt jätteproblem som jag fick det till
Efter det här vågar jag mig nog på att göra några av recepten i alla fall. Det kan ju inte bli värre än att jag får göra om det igen 
Precis - jag har sällan märkt av problem :)