Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1312 ggr
[TrevorS]
0

ägg och laktosfri cheesekake

Recept:

Ingrediserner
* 11 digistivekex
* 1 dl flouresocker
* 1 dl flytande mjölkfritt margarin

Fyllning
* 3,5 dl sojagrädde
* 1 dl socker
* 3 msk sojamjöl lr potatismjöl
* 1 tsk vaniljsocker
* saften från 2 lime

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 250 grader. Krossa kexen och blanda ihop dem med floursocker och margarin och tryck ut dem i en pajform. Sätt in dem i ugnen i ca 10 minuter tills de fått lite färg och börjar bli krispig.
  2. vispa ihop sojagrädden Socker sojamjöl och vaniljsocker noga och tillsist pressa ur saften ur två lime. (man kan rulla de på bordet innan man delar på dem så blir det lättare att få ur mer saft). Rör runt noga.
  3. Sätt in dem i ugnen och låt dem vara där i ca 20-25 minuter.
  4. Låt den svalna, nu kan den ibland fortfarande vara lite rinnig, det är lugnt, ställ in den i kylen när den svalnat och låt den stå där i några timmar (jag brukar baka dagen innan och då blir den kanon dagen efter). =)
[TrevorS]
0

Favoritrecept. =)

FeliciaS
0

Ska nog testa det :) Men då blir det visserligen med vanligt smör och grädde, men det lär funka lika bra det med ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[TrevorS]
0

#2. Det kan jag inte svara på om det fungerar tyvärr aldrig använt smör eller grädde någonsin i mina bakelser.

Anne
0

Lite knepigt att kalla det cheesecake när det inte innehåller ost, tycker jag då :)

[TrevorS]
0

#4. Det var det här jag var rädd för att höra. Upp till er vad ni vill göra med receptet! vill ni ändr aoch tillsätta saker så är det upp till er. =)

Jennifersthlm
0

Har en kompis som e vegan och hon bakar aldeles himmelska saker och jag tror att man helst ska följa recept som de är, annars så kör man på eget bevåg och man kan inte lita på att det beter sig som man vill. om ni förstår hur jag menar..

Detta recept ska jag spara och ha när hon kommer på besök, då får hon sig en chock tror jag =)

Tackar!!

[TrevorS]
0

#6. Varsegod. Javisst, jag kallas inte för matguru för ingenting heller. 0) Detta recept är bra och gott så det tycker jag du ska spara och testa. =)

Jag brukar även riva i lite limeskal också. =)

Hamka
0

Tack tack ska prövas >;o ska bara köpa stevia istället för Socker så blir det utmärkt..

[TrevorS]
0

Vad är Stevia? Är det ett märke eller en produkt? Alltid roligt att veta om nya saker. =)

Hamka
0

Det är ett sötningsmedel :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stevia