Tips önskas: Tårta/kaka med ananas
Det enda min vän önskade sig i present var en SpongeBob Squarepants-tårta. Eftersom denna seriefigur bor i en ananas (på havsbotten) har jag helt enkelt köpt en hel ananas (ska göra en sockerkaksbotten med hål i mitten, och på något vänster placera ananasen däri så att den står upp) och chokladsnäckor som dekoration.
Dock är jag helt blank till vad jag ska göra mer. Det skulle ju vara trevligt att gröpa ur ananasen (någon som har tips på hur det gör lättast?) och använda sig av det. Någon som har några bra tips på garnering och/eller fyllning? Inget gelatin eller mjölkprodukter dock (ska vara ovovegetarisk).
_No way! Yes way!

Oj.. den va tuff. Kokar du annanasen innan så går det att göra mousse på den. Då kan du ju använda agar agar och soyagrädde tex :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Hmm, det lät intressant. Hur gör man det, är det bara kokad ananas, agar agar och soyagrädde som behövs? Menar du som garnering?
Frågan är ju om jag orkar göra någon fyllning, kanske kan man istället ta och blanda i någon passande smak i sockerkakssmeten. Kokos och ananas klingar ju fint, men finns det några andra passande smaker som passar? Jag vill gärna få en intressant smak, men är inte särskilt bra på det där med bakverk 
_No way! Yes way!