Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1768 ggr
cindylou
0

fråga ang fluff,mmf och mousse

Hej

Snälla ni som vet, tänkte göra en "tutt tårta" för första gången.

Hade tänkt prova hallonmousse och dumlefluff som fyllning. Som "hud" tänkte jag ta MMF och eftersom jag ej har Sp till hands så tar jag Marsipan som korsett.

Min fråga: Blir det inte väldigt sött med både mmf, fluffis och Marsipan?

Och ska man verkligen täcka tårtan med grädde oxå, blir det inte typ 8dl grädde totalt?

Mvh marika

JMax
0

Det blir väldigt sött! Marsipanen är ju iof inte lika söt som mmfen men med de fyllningarna blir det ju sött.

Du behöver ju inte täcka tårtan med grädde, du kan spackla med smörkräm om du vill.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

cindylou
0

Men jag har läst o läst överallt och alla verkar ta denna fyllning, och alla skriver att det är såååå gott.

Kan man kanske ta dumlefluff och enbart färska bär med lite osötad grädde eller hur skulle ni ha gjort?

Eller är dumlen mer som barntårte fyllning?Har aldrig gjort den.

eller förslag på andra "överdrag" till tutt tårtan?

M

JMax
0

Jag brukar ta 50% sp och 50% Marsipan när jag täcker. Blanda det och sen färga. Då är det fortfarande lättarbetat som sp men inte lika sött, jag tycker bara sp är ruskigt äckligt…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Scoobi86
0

Får man fråga varför du inte bara gör korsetten i MMF också? Förrseten kan jag tipsa dig om hur du får "hudfärg" ganska lätt. Använd Euroshoppers marschmallows. De är typ vita, beiga och rosa och när det blandas blir den en lite för orange färg ör att det ska bli bra som hudfärg men om man blandar marshmallowsen med en påse vita marschmallows också så tycker ajg det blir ganska bra.