Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: tårtor
Läst 1897 ggr
destroyed
0

tårta till akvarienörd

Min kille fyller 20 den 29 juni och jag har bestämt mej att jag ska baka en tårta till honom eftersom han har aldrig fått en bakad tårta till honom utan det har alltid varit färdigköpta schwartswald.

Han är en musik och akvarienörd, jag funderade på att göra en gitarr till honom men det fick hans kompis häromveckan. Så nu har jag bestämt mej för en akvarietårta. Grejen är att jag vet inte riktigt hur jag ska göra, jag har ingen ugn så jag kan inte göra tårtbottnen själv men resterande kan jag göra. Jag frågar om hjälp för att jag kommer inte på någonting.. Om ni söker på Aquascaping på google så är det sånt han är intresserad av men det känns lite svårt så min tanke är att försöka skapa ett akvarie på tårtan fast ingen riktigt avancerad stil som det är.. Fiskar är han inte så intresserad av så det är mer en dekoration som man kan lägga på.. 

Har någon av er några tips eller kan ge mej lite inspiration?

[GlittriGris]
0

forma efter en fisk ;)?

hus-musen
0

du kan ju alltid köpa färgad Marsipan och göra sjöstjärnorm fiskar, alger o annat skoj o rita mönster på med nån god sylt eller kanske choklad=)

Qui dormit, non peccat

JMax
0

Lite OT men vad har han i akvarierna om han inte gillar fiskar?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

hus-musen
0

haha kom på nu, grädde och blå karamellfärg kan ju bli snyggt vatten:P

Qui dormit, non peccat

Tina-A
0

#3: När jag googlade på Aquascaping, som hon skrev i #0 att man skulle göra, så fick man fram att det verkade handla om att göra ett akvarium riktigt snyggt med diverse växter. Exempelvis så här: http://www.wetwebmedia.com/ca/volume_2/cav2i6/planted_aquascaping/full_size_pics/5-22_front.JPG

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

JMax
0

Aha!! Men gör man ett fint akvarie måste ju meningen vara att firrarna eller nått simmande ska bo där i ju…Glad

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

destroyed
0

jo det finns simmande saker där och han har fiskar men det är inte huvudsyftet. Han håller mest på med växter m.m. nu har jag ingen bra bild på hans akvarie men allt är så hightech och växter överallt

2# jo han ville ha en chokladtårta men jag vill göra den lite personlig med akvarieinspirerande saker, har kommit fram till att jag använda mej av godis för att få fram sanden då det finns sand i alla möjliga färger hittills ska jag använda mej av det här receptet, och färga grädden blå bland annat och ta frukter m.m

Mitralis
0

Kanske går att lägga på halva Belgiska sjöfrukter med nougat i? Marsipan borde ju gå utmärkt att platta till och skära ut växter ur. Går ju köpa färdigt i olika färger och den går ju även att färga, om det inte finns rätt färg. Det kanske går att hyvla choklad så att det ser ut som bark.

destroyed
0

8# det har jag faktiskt inte tänkt på, tack för den idén nu ska jag bara hitta vart dem finns här på ön