Påsktårta på gång
Jag ska baka tårta till nästa onsdag och bjuda lite vänner på skolan. Har kommit fram att jag vill testa att göra fyllning på blodapelsin och undrar helt enkelt vad som kan vara en passande komplementär fyllning?
För övrigt blir det en stor tårta med chokladbottnar samt att det lutar åt att jag ska testa att täcka med SP för första gången. Förmodligen kommer jag spackla med chokladsmörkräm under SPn.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Jag hade geisha till blodapelsin. Grymt gott!
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Oh, påsktårta skulle man kanske ge sig på en… ;) Vet dock inte om jag har tid för det.
Blodapelsin och vit choklad någonting kanske?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Gesiha lät väldigt intressant, kan ju vara värt ett försök eftersom jag bara har använt vanlig choklad innan.
Värdinna på Fantasy

Jag ska också baka en påsktårta, men det blir nog mer en princesstårta med äggform XD
Nu är det full verkstad i köket. Min planerade äggformade tårta har blivit en mastodontskapelse i två våningar med påskliljor gjorda av FP. Första gången jag försöker mig på att göra blommor i FP och som dessutom inte är rosor. De är lite knaggliga men för att vara första gången är jag riktigt nöjd.
Blodapelsinmoussen är underbar! Vart iväg till Tårtdecor i Kungälv eftersom jag kom på att jag inte hade tillräckligt med SP för att göra det jag ville. Passade då på att köpa den pulvermouss de hade och det slog verkligen inte fel. Riktigt gott och rekommenderas om man inte vill slabba med egna ingredienser.
Bilder kommer senare för nu ska jag ge mig på smörkrämen så jag kan täcka tårtan.
Värdinna på Fantasy