Transportera tårtor lång väg
Till påsk har jag tagit på mig jobbet att göra påsktårtor. Nu slog det mig att det tar ju 4 timmar med bil att åka dit vi ska! Klarar sig tårtorna den tiden i tårtkupa? Fungerar det att dekorera och göra klart allt innan vi åker?
Hjälp mig gott folk! 

Jag fick med mig gräddtårta hem från mamma o pappa i dag o den åkte bil i en timme och var ärligt talat inte så fräsch när vi kom hem…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag skulle isånnafall spackla den med smörkräm och täcka med någon massa. Sen ha sånnadär kylklampar runt.
Värd på Choklad iFokus

Om jag fyller tårtbotten och spacklar och har på MMF när vi kommer fram? Vore det bättre tro? Hade tänkt ha grädde under MMF:et
Hmm…Gör du botten och fyller tårtan två/en dag/ar innan och fryser in den kan den ju tina under vägen dit. Där du kan spackla och täcka :)
Värd på Choklad iFokus

Om du fryser tårtan så håller den nog samt har frysklampar runt eller nått. Så kan du garnera när du kommer fram=)
Qui dormit, non peccat

Smart att frysa! Det ska jag kanske ta och göra
Det är med kokos och limefyllning, men jag antar att det inte är några problem oavsett fyllning?

många verkar ha fryst med de fyllningarna så de går nog bra=)
Qui dormit, non peccat

liggande kylväskor med isklampar i?? om de inte är jätte stora förstås,,,

#8 Den funderingen har jag också haft. Men jag har ingen så stor kylväska.. Fast det vore ju en bra investering

Om man transporterar dem frysta: Går det bra att ta dem i tårtkupor?

#10 ja de borde det göra. Om du ser till att tårtorna inte kan halka runt inuti..
Qui dormit, non peccat
Tupperware har två olika tårtförvaringar med inbyggda kylklampar.
Superbra!