Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 7322 ggr
anija
0

Transportera tårtor lång väg

Till påsk har jag tagit på mig jobbet att göra påsktårtor. Nu slog det mig att det tar ju 4 timmar med bil att åka dit vi ska! Klarar sig tårtorna den tiden i tårtkupa? Fungerar det att dekorera och göra klart allt innan vi åker?

Hjälp mig gott folk! Förvånad

JMax
0

Jag fick med mig gräddtårta hem från mamma o pappa i dag o den åkte bil i en timme och var ärligt talat inte så fräsch när vi kom hem…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ebba-A
0

Jag skulle isånnafall spackla den med smörkräm och täcka med någon massa. Sen ha sånnadär kylklampar runt.

Värd på Choklad iFokus

anija
0

Om jag fyller tårtbotten och spacklar och har på MMF när vi kommer fram? Vore det bättre tro? Hade tänkt ha grädde under MMF:et

Ebba-A
0

Hmm…Gör du botten och fyller tårtan två/en dag/ar innan och fryser in den kan den ju tina under vägen dit. Där du kan spackla och täcka :)

Värd på Choklad iFokus

hus-musen
0

Om du fryser tårtan så håller den nog samt har frysklampar runt eller nått. Så kan du garnera när du kommer fram=)

Qui dormit, non peccat

anija
0

Smart att frysa! Det ska jag kanske ta och göraGlad Det är med kokos och limefyllning, men jag antar att det inte är några problem oavsett fyllning?

hus-musen
0

många verkar ha fryst med de fyllningarna så de går nog bra=)

Qui dormit, non peccat

Jennifersthlm
0

liggande kylväskor med isklampar i?? om de inte är jätte stora förstås,,,

anija
0

#8 Den funderingen har jag också haft. Men jag har ingen så stor kylväska.. Fast det vore ju en bra investeringGlad

anija
0

Om man transporterar dem frysta: Går det bra att ta dem i tårtkupor?

hus-musen
0

#10 ja de borde det göra. Om du ser till att tårtorna inte kan halka runt inuti..

Qui dormit, non peccat

svea1
0

Tupperware har två olika tårtförvaringar med inbyggda kylklampar.

Superbra!