Skulle behöva lite hjälp. :)
Idag fick jag en "beställning" på en tårta. :)
Min svärfars tjej ville att jag skulle baka en tårta som hon kan ha med sig till jobbet eftersom hon ska bliu förflyttad.
Nu till min fråga. Tårtan ska räcka till cirka 20 personer. Några bra tips på vad jag kan använda för ingredienser? Fyllning, botten… dekorationer?
Kan nämna också att jag har till i morgon på mig att göra tårtan så jag har tyvärr inte så jättemycket tid att fundera.
Tacksam för alla tips och förslag ni kan komma på. :)
MVH
Mimmie
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Till 20 pers behöver du nog två tårtor, färdiga bottnar är kanske att föredra med tanke på tiden. Jag hade nog satsat på ganska lätta fyllningar och sedan lagt lite mer krut på dekorationen. Du skulle kunna ha köpt chokladmousse på ett lager och vaniljkräm och banan på andra. Man kan även göra fluff (ställ det i frysen så kallnar det fortare) på vanlig choklad eller vit och med köpt hallonmousse eller passionfruktmousse.
Du kan antingen göra en sp eller MMF fast det är kanske lite ont om tid. Annars köp Marsipan och täck med eller gör tex en chokladkräm att spritsa med. MAn skulle kunna göra en väldigt chokladig tårta med vitt chokladfluff i ena lagret och mörkare i det andra. Täck med tex mörk chokladkräm och spritsa dekorationer med vit.
Ett ganska ostrukturerat inlägg men jag fick en massa idéer. 

Jisses, det va kort om tid. Hoppas du fick ihop nåt :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#1 Tack så väldigt mycket för alla bra tips! :) (Har inte hunnit skriva tidigare då jag stressat emd tårtorna). Jag gjorde två tårtor. :)
Det blev två lite "marängaktiga" tårtor. :) Den ena fylld med blåbär och vaniljkräm, den andra med hallon och chokladmousse. :)
#2 Jadå. Det blev stressigt men jag lyckades. :P
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
#3 Varsågod, jag blev en tillfällig idéspruta kände jag. :P Lite osorterat kanske, men ändå…
Ja, man ska inte underskatta köpta fyllningar alldeles för mycket, de kan absolut funka när man har ont om tid. Blåbär - vanilj lät smaskens. Måste jag testa någon gång!