Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterverktygtillbehör
Läst 2334 ggr
Busungensmamma
0

Pulverfärg? Och gumpaste?

Ja, varför behöver man pulverfärg. Jag ska åka och handla imorgon och undrar om det på något sätt är bättre än än pastafärg!

Dessutom undrar jag över de olika gummipastorna. Om jag har förstått rätt så kan man tillsätta lite gummi arabicum, CMC eller gum paste pulver för att få sugarpasten ännu mer lättarbetad till blommor (hittills har jag använt min marsipan-sp blandning). Jag brukar köpa färdig sp. Vilken gummipasta ska man satsa på?

Tack för hjälpen!

Scoobi86
0

Hmmm…bra frågor. Hoppas någon svarar för det är ju saker jag också skulle vilja veta. Men kan inte pulverfärg vara för att få lite mera "liv" i saker. Tex att men penslar på lite i mitten på en blomma eller precis i kanterna så att det serlite mer naturligt ut? Jag är inte säker men jag tycker själv att det låter rimligt Glad Men för färgning är väl pastafärg det bästa och drygaste.

april4
0

Pulverfärgen använder jag till att dekorera blommor med, t ex om du vill måla en blomma röd på vit pasta.

Ang gumpasten hoppas jag att nån annan kan svara dig.

Jennifersthlm
0

kolla med dem där du ska handla =) De har oftast bäst svar =)

Lycka till med shoppingen

Solaika
0

Ja, pulverfärgen har man för att måla effekter på saker. Tex som #1 skriver med blommorna.

Själv föredrar jag att använda färdig flowerpaste till blommor o liknande.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Busungensmamma
0

Är det lättare på något sätt att måla med pulverfärg än med pastafärg?

Då måste man ju ha dubbla uppsättningar färg…

Solaika
0

Det beror helt på vad du ska göra. För effekter är pulverfärg bäst. Men för en bild eller detaljer är pastafärg oftast bäst.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida