Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2569 ggr
tantemma
0

Marsipan eller sugarpaste?

Jag ska göra ett lass med doptårtor tills på söndag, och jag har valt att ha dumle- och chokladmousse på en tårta, sen hallon- och lemon curd på en annan, dumle-och vitchokladmousse på den tredje.

Jag vet inte om jag ska använda mig av sp eller av Marsipan. Blir Sp för sött för dom fyllningarna tro?

JMax
0

Jag tycker att sp är alldeles för sött så jag blandar alltid 50/50 med sp o Marsipan. Det tycker jag blir ganska bra.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Scoobi86
0

Ja alltås sp är ju sött, det smakar i princip bara florsocker. Men det är ju mer lättjobbat än Marsipan. Jag hade gjort som #1 och blandat Marsipan och sp. Till tårtorna med choklad kan det ju bli lite sött men den med hallon och citron tror jag det funkar jättebra.

hus-musen
0

Om du är rädd att de ska bli för sött på chokladtårtorna så kanske du kan garnera med några fruktbitar?

Qui dormit, non peccat

Mimz
0

Ja jag tycker oftast att det blir alldeles för sött med enbart sp, så jag brukar göra som #1 och #2. Blanda 50/50 Marsipan och sp. Sen brukar jag variera mellan att använda vanlig Marsipan från mataffären och kavlingsmarsipan. Tycker personligen att kavlingsmarsipanen inte smakar så mycket….

Scoobi86
0

Var hittar du kavlingsmarsipan? I tårtshopar eller i butik? Jag hittade på Panduro outlet för 2 kr för 500 g eftersom det var kort datum.Skrattande Tyvärr är den slut nu…

Mimz
0

Jag hittar kavlingsmarsipan på en tårtshop här i stan =). Om jag inte haft tillgång till den butiken så skulle jag handlat på Kakburken

eller Tårtdecor.